Annons

Problem med text i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Jag har lyckats med något mindre kul i PS 7. När jag ska använda textverktyget lägger sig en rosa hinna över hela bilden. Jag har kollat med alla olika alternativ av textverktyg samt reset tool utan att bli av med den rosa hinnan. Jag har också provat ändra färgerna genom att välja med färgkod #FFE850 (ska vara gul) och måla med penseln fast det är lika rosa för det. Någon som förstår problemet och vet något botemedel?
/Lotta
 

lotelo

Aktiv medlem
Näpp, det är nog nåt halvår sedan. Problemet kommer då bilden är sparad eller då jag förhandsgranskar från Image ready. I programmet ser den ut som den ska fast den går ju ändå inte att använda om den inte sparas utan rosa hinna. Bilden måste var gif eftersom det ska vara en animation i den.
/Lotta
 

AndreasOnTheWeb

Aktiv medlem
Ditt problem är att bilden är antagligen sparad för att vara optimerad för internet i jpg eller gif, då får bilderna egenskapen Index Color i image mode menyn, välj där istället RGB mode så ska det lösa sig.
 

lotelo

Aktiv medlem
Nää det var inte problemet. Bilden, texten var ju aldrig sparad eftersom jag gjorde den på nytt varje försök. Jag löste det i alla fall efter mycket om och men, men vet faktiskt inte riktigt hur.
 

lotelo

Aktiv medlem
Nä mask var det inte, det var det första jag kollade fast den rosa färgen jag hade var liksom mer brunrosa också (på vit bakgrund). Hur som helst så fixade jag det på något vis så nu funkar det. Det jag arbetade med var inte indexerat heller utan rörde sig om nytt i rgb, aldrig tidigare sparat heller alltså.
/Lotta
 
ANNONS