Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1,8G DX

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredsson

Aktiv medlem
Jag klarade bara av att läsa den översatta inledningen sedan låg jag dubbelvikt på golvet av skratt. Google får nog ta några vändor till med sitt översättningsprogram.... Fick objektivet bra omdöme? Jag kommer nog aldrig så lång i texten....
 

Teodorian

Aktiv medlem
Jag klarade bara av att läsa den översatta inledningen sedan låg jag dubbelvikt på golvet av skratt. Google får nog ta några vändor till med sitt översättningsprogram.... Fick objektivet bra omdöme? Jag kommer nog aldrig så lång i texten....
Prova att översätta till svenska om du vill skratta mer...
 

VegaNass

Aktiv medlem
Akta dig för att säga linser här på fotosidan, då kommer polisen och tar dig!
'Glugg' är inte heller så omtyckt, av vissa... Det är ju ett objektiv, så varför inte kalla det för just objektiv? Ett objektiv innehåller linser som har optisk prestanda. Var glugg kommer in i bilden vet jag inte, men lins förstår jag.

Har jag rört om lite i grytan nu tro...???

/Fredrik
 

edsjo

Aktiv medlem
http://www.europe-nikon.com/home/en_GB/local/broad/386/1.html

En bit ner på sidan:
Nikon European Service Warranty - Digital Imaging Products

För produkter köpta utanför EU gäller "runt-hörnet" garanti - dvs inte alls.
Fast detta är för kameror. Såvitt jag vet har både Nikon och Canon världsdelsgaranti för kameror (dvs den gäller i den världsdel kameran är köpt), men världsgaranti på objektiv (dvs garantin gäller oavsett var det är köpt).
 
ANNONS