Annons

Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1,8G DX

Produkter
(logga in för att koppla)

AndyK

Aktiv medlem
Ni som har beställt objektivet, vad har ni fått för leveransdatum och när beställde ni?
Själv fick jag preliminärt 9-10 mars när jag beställde igår (18/2).
Är lite nyfiken på om det påverkar var man beställt, eller inte.
 

Anders Berlin

Aktiv medlem
Ni som har beställt objektivet, vad har ni fått för leveransdatum och när beställde ni?
Själv fick jag preliminärt 9-10 mars när jag beställde igår (18/2).
Är lite nyfiken på om det påverkar var man beställt, eller inte.
Jag beställde från Cyberphoto 9/2 och det står "Beräknas in i mitten på mars" på min beställning. Varifrån beställde du?
 

bumpe:88

Aktiv medlem
Beställde nu 20/2 18:00 och fick i början på april på orderbekräftelsen :(
Aja, jag får väl leka med mina gamla objektiv så länge :)

Edit: Vet vi om det är internfokusering?
 
Senast ändrad:

sukram

Aktiv medlem
Beställde nu 20/2 18:00 och fick i början på april på orderbekräftelsen :(
Aja, jag får väl leka med mina gamla objektiv så länge :)

Edit: Vet vi om det är internfokusering?
Räkna inte med början av april! Jag ringde idag för att kolla en sak, då passade jag på att fråga, jag beställde för ett tag sen och var nr 56 i kön, och han sa att jag nog skulle sikta in mig på slutet av april.

Om du snackar cyberphoto alltså.
 

J.N

Avslutat medlemskap
Räkna inte med början av april! Jag ringde idag för att kolla en sak, då passade jag på att fråga, jag beställde för ett tag sen och var nr 56 i kön, och han sa att jag nog skulle sikta in mig på slutet av april.

Om du snackar cyberphoto alltså.
Köa? Vad är det för stolligheter?! När man ska lägga ut flera, flera tusen på en pryl är väl det minsta man kan begära att få varan på "releasedagen"? Sådan brist på objektivet kan de ju inte gärna ha!
 

sukram

Aktiv medlem
Köa? Vad är det för stolligheter?! När man ska lägga ut flera, flera tusen på en pryl är väl det minsta man kan begära att få varan på "releasedagen"? Sådan brist på objektivet kan de ju inte gärna ha!
Det kan du hajja, det är fö ingen ovanlighet när nått nytt poppis släpps. Ta tex när D200 släpptes.

Stolligheter eller inte, fakta.
 

J.N

Avslutat medlemskap
Inget annat ställe ni kan rekommendera att handla på då? Gärna ett där man slipper köa. Fotokungen.com är det kanske inte lika mycket rusning hos...?
 

alex.odman

Aktiv medlem
Är bajonetten i plast eller metall?

Vet inte om det varit uppe tidigare, men har för mig att jag läste det någonstans, men kan inte hitta det. Det jag kommer ihåg var att det är metallbajonett, men på de få bilder som finns ser det som plastbajonett.

I och med att det är en så billig glugg skulle de kunna vara plast. Mer troligt med metallbajonett dock, men man kan aldrig veta.
 

alex.odman

Aktiv medlem
Är bajonetten i plast eller metall?

Vet inte om det varit uppe tidigare, men har för mig att jag läste det någonstans, men kan inte hitta det. Det jag kommer ihåg var att det är metallbajonett, men på de få bilder som finns ser det som plastbajonett.

I och med att det är en så billig glugg skulle de kunna vara plast. Mer troligt med metallbajonett dock, men man kan aldrig veta.

Svarar mig själv. Det är metallbajonett. Andra bilden på länken är tydlig.

http://blog.goo.ne.jp/takany_/e/2992e1d7dc945933bcf2ebde6e686c86

Skönt tycker jag. =)
 

edsjo

Aktiv medlem
Detta jag funderar på om det stämmer?
Jag kollade min AF-S Nikkor 60/2.8G och AF-S Nikkor 16-85/3.5-5.6 inköpta i USA i somras. Det följer med två garantipapper, ett för USA och ett för utanför (USA) benämnt världsgaranti. Det ska således inte vara några problem med garantin i Sverige.
 

intedinmamma

Aktiv medlem
Jag klämde lite på objektivet idag under Fotomässan, och det verkar vara sjukt mysigt. Dom tekniska detaljerna tänkte jag inte så mycket på. AF-hastigheten (på en D90) var tillräcklig och bokeh'n såg fin ut. Lite plastigt, men stabilt. Men det bästa var brännvidden, som kändes väldigt "rätt" jämfört med 50mm på en DX-kamera. Även om närgränsen är 5cm "sämre" än 35/f2 (30cm istället för 25) så kändes det tillräckligt.

Kempegrejt som norrmännen säger!
 

MKenstam

Ny medlem
En fråga från en nybörjare, som är rätt okunnig på det här med objektiv och brännvidder och liknande... :)

Jag är ute efter ett objektiv till min D40, som kan vara lämpligt för att fotografera porträtt. Jag hade funderingar på 50/1,4G, men det är ju rätt så mycket dyrare. Kan detta vara ett alternativ, eller lämpar det sig inte för porträtt alls?

Hoppas att ni ursäktar mig min okunskap... :)
 

intedinmamma

Aktiv medlem
Pröva att ställa kitzoomen (som jag förmodar att du har) på 35mm och se om du gillar brännvidden. Tänk sen på att du kan få väldigt mycket kortare skärpedjup med 35'an än med kitzoomen. Vilka brännvidder man gillar är rätt så personligt, en del tycker att normalbrännvidden (som 35mm ungefär är på en DX-kamera) är astråkig medans andra tycker att det är det enda rätta.
 
ANNONS