Annons

D80 - Inbyggda redigeringsprogrammet

Produkter
(logga in för att koppla)

Engelen

Aktiv medlem
Som bekant så har D80 ett litet inbyggt redigeringsprogram i kameran som jag har lite smått förälskat mig i att använda för vissa typer av bilder.
Nu är min fråga om det finns som PC version också?
Är lite drygt att gå igenom bild för bild och redigera i kameran, särskilt om man har en 100 bilder som ska redigeras på samma sätt.

Så frågan är, finns detta lilla program att installera på datorn också, med samma kontroller, så jag skulle kunna smidigare redigera ett större antal bilder, och var kan jag få tag på det i såna fall?
 

Falumas

Aktiv medlem
Som bekant så har D80 ett litet inbyggt redigeringsprogram i kameran som jag har lite smått förälskat mig i att använda för vissa typer av bilder.
Nu är min fråga om det finns som PC version också?
Är lite drygt att gå igenom bild för bild och redigera i kameran, särskilt om man har en 100 bilder som ska redigeras på samma sätt.

Så frågan är, finns detta lilla program att installera på datorn också, med samma kontroller, så jag skulle kunna smidigare redigera ett större antal bilder, och var kan jag få tag på det i såna fall?
Capture NX2, ladda hem det och testa gratis en månad.

/Karl
 

OscarM

Aktiv medlem
hur är det med view nx annars?
kommer inte ihåg vad som kan göras i d80, å kommer inte riktigt ihåg vad som kan justeras i view nx heller. men en del grejer kan ju göras i view nx har jag för mig iaf
 

Falumas

Aktiv medlem
hur är det med view nx annars?
kommer inte ihåg vad som kan göras i d80, å kommer inte riktigt ihåg vad som kan justeras i view nx heller. men en del grejer kan ju göras i view nx har jag för mig iaf
Jo, men ViewNX kan inte kopiera ändringar och köra dom på en annan bild.

/Karl
 

Engelen

Aktiv medlem
Den funktionen jag använder i 8 fall av 10 är färgjusteringen..
Eftersom jag fotar mycket övergivna saker så gillar jag den "dekadenta" färgen som bilderna får..

Vad är skillnaden mellan ViewNX och Capture NX2 ?
 
ANNONS