Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Bussmicke

Aktiv medlem
Ja, jag har två. E-P3 och OM-D. E-P3 fungerar som back-up.
Men du har ju 3 nu, E-PL3, OM-D och nu GF3. Det var antalet 3 jag funderade över, om man behöver så många.. ;)
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, jag har två. E-P3 och OM-D. E-P3 fungerar som back-up.
Men du har ju 3 nu, E-PL3, OM-D och nu GF3. Det var antalet 3 jag funderade över, om man behöver så många.. ;)
Nej, det behöver åtminstone inte jag, men vad ska jag göra? Jag kan ju inte gärna kasta bort kameran. :)
Nej, den får som sagt tjänstgöra som bakre objektivlock eftersom det inte följde med något sådant till objektivet.
 

transalp-01

Aktiv medlem
Nej, det behöver åtminstone inte jag, men vad ska jag göra? Jag kan ju inte gärna kasta bort kameran. :)
Nej, den får som sagt tjänstgöra som bakre objektivlock eftersom det inte följde med något sådant till objektivet.
Sedan när hade köpa prylar med behov att göra?

Jag visste inte att jag hade behov av en GF3 förrän jag köpte en. Tyckte innan att min PL1 var liten men GF3 är ju nästan löjligt liten. Jag har GF3 med 14/2,5 och 45/1,8 i en Kata DH421 väska. Ett litet men kompetent paket. Men det blir nog snart ett Sigma 30/2,8 DN också och en lite större väska. Synd 75/1,8 är så dyr men om ett år kanske det går att hitta begagnat. Också ett Samyang 7,5/3,5 Fisheye förstås. Sen är jag nöjd!
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Detta GF3-paket är slut även här i Västerås och jag är inte orsaken... ;)

Som 3:e kamera suktar jag efter RX100 eller vad nu som kan dyka upp i höst.
 

PMD

Aktiv medlem
Sedan när hade köpa prylar med behov att göra?
Det hade väl det en gång i tiden, kanske ...

Jag visste inte att jag hade behov av en GF3 förrän jag köpte en. Tyckte innan att min PL1 var liten men GF3 är ju nästan löjligt liten. Jag har GF3 med 14/2,5 och 45/1,8 i en Kata DH421 väska. Ett litet men kompetent paket. Men det blir nog snart ett Sigma 30/2,8 DN också och en lite större väska. Synd 75/1,8 är så dyr men om ett år kanske det går att hitta begagnat. Också ett Samyang 7,5/3,5 Fisheye förstås. Sen är jag nöjd!
Min E-PL3 är ungefär lika liten som en GF3 och är en bättre kamera i mitt tycke, så någon GF3 behövde jag inte. Jag ville köpa objektivet (14mm f/2.5) och då fick jag kameran på köpet. Jag leker nog lite med GF3:an ett tag, för den är definitivt rolig, men den kommer knappast att bli så mycket använd i framtiden.
 

atotowi

Aktiv medlem
Nej, det behöver åtminstone inte jag, men vad ska jag göra? Jag kan ju inte gärna kasta bort kameran. :)
Nej, den får som sagt tjänstgöra som bakre objektivlock eftersom det inte följde med något sådant till objektivet.
Vi aknske kan byta objektivlock du och jag.
Jag har ett som nog är en aning lättare och lite mindre än en GF-3 om det kan vara av intresse ;-)
 

Pippo

Aktiv medlem
Jag åkte och köpt en med haha
Kunde inte heller hålla mig. :)

Har länge funderat på att testa m4/3 men inte "vågat" då jag är rädd att tjockkameran kommer lämnas kvar hemma, men till detta pris kunde jag inte stå emot. Jag tar pannkakan och frugan får GF3:an. Kikade på Olympus nya men tycker den är för dyr, så det fick bli en GX1 med 20/1,7 och 45/1,8 när jag ändå var i farten...
 
Senast ändrad:

mikael.b.roos

Aktiv medlem
cyberphoto har kampanj på canon ef 50mm f/1,4! ange rabattkod och dom drar av tusen kronor!!! alltså ett nytt till priset av ett begagnat!

gäller endast denna helgen!
 

jannel

Aktiv medlem
Kunde inte heller motstå GF3:an

Kameran levererar grymt med tanke på prislappen och litenheten.

Tog den här bilden, visserligen med ett Leica macro, men ändå.
 

Bilagor

Senast ändrad:

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag har redan ett 50 1.8 II, är det värt att uppgradera sig till ett 1.4? Med rean i åtanke...
Beror på vad och hur du använder objektivet.
50/1.4 är snabbare, bättre byggd, mindre vinjettering, snabbare AF motor, tystare än lillebrorsan.
Jag har haft Sigmas vilket i många tester är bättre än Canons. Sålde den och ångrade mig. Nu har bag 50/1.8 eftersom jag använder den mer sällan än 35an och 85an



/Stefan R. Nilsson
 

mazk

Aktiv medlem
Hade EF 50mm f1.8 II men bytte till EF 50mm f1.4 mest för känslan.

Bildmässigt så upplever inte jag så stor skillnad. Men tack vare USM på 1.4:an så blir fler bilder skarpa än på 1.8:an.

Jag ångrar definitivt inte bytet.

/ MaZk
 

Frukostmackan

Avslutat medlemskap
Okej, tack för svaren!
Jag får fundera lite under dagen.
Egentligen borde jag köpa mig ett 70-200 f4 L, men det svider ju lite mer i plånboken...
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Okej, tack för svaren!
Jag får fundera lite under dagen.
Egentligen borde jag köpa mig ett 70-200 f4 L, men det svider ju lite mer i plånboken...
Hehe! det är mycket man "behöver" :)
Men om du har ett objektiv som täcker 50-mm spannet och inte behöver den extra ljusstyrkan så låt bli så länge och köp nåt du inte redan har. Det kommer fler erbjudanden :)
 

Herakles

Ny medlem
D800 i lager på MM nacka forum

Såg nyss att Media Markt i Nacka forum fått in ett flertal Nikon D800 hus...kan vara intressant för de som köat i månader på andra ställen.. :p
 
ANNONS