Annons

Nikon nikkor af 50/1,8d

Produkter
(logga in för att koppla)
Har själv ett AF 50mm f1,8d till min d700. När jag provade det på brors d7000 funkade inte autofokusen. Va inne på Scandinavian photo i Gbg som provade med mitt objektiv och deras
d7000 samt brors kamera och deras objektiv men ingen autofokus.

Så jag skulle säga att den inte funkar.
 

E.P

Aktiv medlem
hmm

AF betyder att objektivet har autofokus möjlighet, men behöver fokusmotor i kamera huset, och D7000 har fokusmotor inbyggt, så JA, det skall fungera, dock är där många som stänger av fokusmotorn på hävarmen precis under objektivrelease knappen på kameran, då dom kör AF-S objektiv, den hävarm skall naturligtvis stå på AF för att kamerans fokusmotor skall vara aktiverat.

Så det låter som att ni kommit åt att deaktivera fokusmotorn, inget annat. kontrollera detta så skall du se att det fungerar.
 

E.P

Aktiv medlem
Har själv ett AF 50mm f1,8d till min d700. När jag provade det på brors d7000 funkade inte autofokusen. Va inne på Scandinavian photo i Gbg som provade med mitt objektiv och deras
d7000 samt brors kamera och deras objektiv men ingen autofokus.

Så jag skulle säga att den inte funkar.
Jag skulle våga påstå att någon av er inte kollat inställingarna ordentligt, för det skall fungera, jag har kört ett gammalt AF 35-80, på min D90, och på min D300, samt på men kompises D7000, inga problem, så länge fokusmotorn är aktiverat.
 
Jag skulle våga påstå att någon av er inte kollat inställingarna ordentligt, för det skall fungera, jag har kört ett gammalt AF 35-80, på min D90, och på min D300, samt på men kompises D7000, inga problem, så länge fokusmotorn är aktiverat.
Låter ju kanon! Att jag eller bror kommit åt denna kan jag tänka mig och därmed stängt av motorn. Litade dock på att personalen på Scandinavian photo visste vad dom gjorde.
 

senga

Aktiv medlem
Kanon!

Hej,
Det är ett underbart objektiv! Ett av de bästa som finns till Nikon. Har själv använt det mycket på D90 och tycker autofokusen är väldigt bra, säkert ännu bättre på D7000. På din kamera motsvarar det kort tele, väldigt bra för t.ex. porträtt.
Lycka till!
 
ANNONS