Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa A4-skannern för ~2000 kr

Produkter
(logga in för att koppla)

hightowr

Ny medlem
Jag vill scanna in foton och diverse papper i a4-storlek. Vilken scanner ger bäst kvalitet för fotografierna i prisklassen ~2000kr +- nån hundring?

Jag har kollat runt lite på forumet och hittat bland annat dessa:

Canon CanoScan 9000F: ~1700kr
Epson Perfection V500: ~1700kr
Epson Perfection V600 Photo: ~2300kr

Har ni några andra förslag?
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag vill scanna in foton och diverse papper i a4-storlek. Vilken scanner ger bäst kvalitet för fotografierna i prisklassen ~2000kr +- nån hundring?

Jag har kollat runt lite på forumet och hittat bland annat dessa:

Canon CanoScan 9000F: ~1700kr
Epson Perfection V500: ~1700kr
Epson Perfection V600 Photo: ~2300kr

Har ni några andra förslag?
Vet inte vad du menar med "Bästa"?
Men jag köpte en Canoscan Lide 700F för 800-900:- och är helt nöjd med resultatet.
Har scannat en massa små fotografier från min mormors tid som ung. Helt ok resultat.
Men försök inte scanna dia eller negativ med den. Gjorde ett försök och sedan fick det vara.
En fördel med den är att den endast anslut via USB-porten. Inget spänningsaggregat behövs.
 

hightowr

Ny medlem
Bästa som i bäst bildkvalitet för gamla fotografier som är framkallade på papper i diverse storlekar.

Jag ska endast scanna in gamla framkallade foton och någon gång nått enstaka dokument.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Bästa som i bäst bildkvalitet för gamla fotografier som är framkallade på papper i diverse storlekar.

Jag ska endast scanna in gamla framkallade foton och någon gång nått enstaka dokument.
Samma användningsområde som jag har med andra ord.
Man kan ju också fotografera av gamla fotografier. Men en flatbädds-scanner behövs ändå.
Min D800 ger bra kopior på mina gamla 6x7 dia.
 
ANNONS