Annons

On1 raw 2019 nu släppt som beta 1 till plus medlemmar

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacobssons

Aktiv medlem
Kommer från klassiska LR 6 och letar efter något annat, som precis som version jag hade inte var ev prenumeration.

Testar ON1 för Fuji, gratisversionen. Helt okej men saknar en del saker. Men förvånansvärt bra för att vara gratis.

Har även gått över från äldre Mac from 2012 till PC och noterar att versionerna för denna plattform känns slöa

Sen har jag även Luminar 3 som är det slöaste programmet jag använt. Även 3.1 är ett skämt. Saknar det programmet helt hårdvaruacceleration from GPU?

Skulle ni tipsa om något annat program?
 

Pippo

Aktiv medlem
Kommer från klassiska LR 6 och letar efter något annat, som precis som version jag hade inte var ev prenumeration.

Testar ON1 för Fuji, gratisversionen. Helt okej men saknar en del saker. Men förvånansvärt bra för att vara gratis.

Har även gått över från äldre Mac from 2012 till PC och noterar att versionerna för denna plattform känns slöa

Sen har jag även Luminar 3 som är det slöaste programmet jag använt. Även 3.1 är ett skämt. Saknar det programmet helt hårdvaruacceleration from GPU?

Skulle ni tipsa om något annat program?
Du menade Capture One för Fuji, va?
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Kommer från klassiska LR 6 och letar efter något annat, som precis som version jag hade inte var ev prenumeration.

Testar ON1 för Fuji, gratisversionen. Helt okej men saknar en del saker. Men förvånansvärt bra för att vara gratis.

Har även gått över från äldre Mac from 2012 till PC och noterar att versionerna för denna plattform känns slöa

Sen har jag även Luminar 3 som är det slöaste programmet jag använt. Även 3.1 är ett skämt. Saknar det programmet helt hårdvaruacceleration from GPU?

Skulle ni tipsa om något annat program?
Tror du blandar ihop On1 Raw 2019 med Capture One Pro 12.
C1PRO har en gratisversion för Fuji. Fast den kommer nog inte fortsätta vara gratis.
De har sedan många år en liknande uppgörelse med Sony. De här versionerna är billiga jämfört med fullversionen. Så har du enbart Fuji kan det vara ett bra alternativ.

Att välja ett nytt raw-program numera är svårt eftersom det finns så många alternativ. Läser ofta om alternativ jag inte hört om förr. Fast tittar man på de som är bredast i funktionalitet och bäst på att kunna ersätta LR så är det Capture One Pro och On1 raw 2019.5.
 
ANNONS