Annons

Pentax kamera till jul?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spirit night

Avslutat medlemskap
Funderar på en Pentax K-70 eller en begagnad K-3. Det beror på pris och kvalitet, jag vill hellre ha märkbart bättre bilder än billig kamera. Hur är det med mellandags rea, märks det inom kameror, så det är ide att vänta???
 

cardazio

Aktiv medlem
Funderar på en Pentax K-70 eller en begagnad K-3. Det beror på pris och kvalitet, jag vill hellre ha märkbart bättre bilder än billig kamera. Hur är det med mellandags rea, märks det inom kameror, så det är ide att vänta???
Begagnat är nog bäst precis efter höstcharmen övergår i rusk och innan snön lägger sig. Även efter jul när folk köpt på sig ny utrustning och vill bli av med det gamla. Precis innan januarilönen lär det finnas bra priser - så länge någon råkar sälja det du är ute efter just då.

Köper aldrig nytt om det går att få tag på begagnat, så kan inte råda där 😀
 

Brix

Aktiv medlem
Funderar på en Pentax K-70 eller en begagnad K-3. Det beror på pris och kvalitet, jag vill hellre ha märkbart bättre bilder än billig kamera. Hur är det med mellandags rea, märks det inom kameror, så det är ide att vänta???
Förutom brus och dynamiskt omfång så ligger det mesta av bildkvalitén i objektivet så generellt sett är det det man ska satsa på om man vill ha märkbart bättre bilder. Kamerahus köper man ju främst av andra anledningar.

Det viktigaste av allt för att ta bra bilder är dock att lära sig hantera det man har.
 
ANNONS