Annons

Trångsynt av Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Kjell Olsson

Aktiv medlem
"Handla säkert! Betala inte i förskott. Bäst är att ses!"
Citat från Köp och säljsidan

Bäst att ses? Deltagarna på Fotosidan kommer faktiskt inte alla från Stockholm!

Trångsynt och snusförnuftigt!


/Kjell

(Norrlänning)
 

cardazio

Aktiv medlem
"Handla säkert! Betala inte i förskott. Bäst är att ses!"
Citat från Köp och säljsidan

Bäst att ses? Deltagarna på Fotosidan kommer faktiskt inte alla från Stockholm!

Trångsynt och snusförnuftigt!


/Kjell

(Norrlänning)
De tar säkert emot förslag om du har något konstruktivt att tillägga till deras text.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Fotosidan ger goda råd för att färre ska bli lurade. Hur kan det vara trångsynt?

Om du ändå väljer att betala för en tegelsten för att du inte kan träffa säljaren öga mot öga så får du vara hur vidsynt du vill.

Hur genomför man säkrast handel mellan privatpersoner som inte kan träffas i tid och rum?

Jag köpte en kamera för 20 000. Säljaren i Göteborg, jag i Uppsala. Vi ordnade så att säljarens kompis som skulle till Stockholm agerade bud och tog med sig kameran. Vi träffades i Stockholm. Jag undersökte kameran och gillade vad jag såg. Budet fick betalt via Swish, jag tog med mig kameran.

Det kändes säkert för mig, och säljaren litade på sin kompis.
 

Martin F

Aktiv medlem
Konstig kommentar...

Man kan väl ses om man ser till att främst kolla på annonser i ens närhet? Så gjorde jag sist jag köpte begagnat objektiv. Fanns likvärdiga på olika platser men jag prioriterade en säljare som fanns nära mig så att jag kunde åka dit. Värt mer än några hundralappar billigare pris för mig.
Så rådet är väl i allra högsta grad relevant? Och nej, varken jag eller köparen bor i Stockholm. Vi sågs halvvägs, på ett ställe vi bägge hade anledning att passera.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Alla kan inte ses men vi skriver så för att folk skall vara försiktiga med förskottsbetalning.
 
ANNONS