Annons

Framkallning av bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nyb

Medlem
Hej

Jag var hos All Kopiering idag och framkallade bilder för första gången. Guuud vad besviken jag blev när jag tittade på dom när jag kom hem.. Alldeles konsitga, med en liten blå nyans över alla bilder. Färgerna var inte som på datorn och en del var fläckiga. De var mörka och tråkiga. Betalar man 3:- per bild borde man väl iaf få dom bra?

Finns det bättre sätt att framkalla biler än hos en fotobutik?
 

grummel

Aktiv medlem
För det första har du en kalibrerad skärm? Det är ett måste för att kunna jämföra en utskriven bild med den på skärmen.

Crimson är ett bra labb, som brukar vinna de flesta tester. Värt att prova kanske.
 

iSolen.se

Guest
För det första har du en kalibrerad skärm? Det är ett måste för att kunna jämföra en utskriven bild med den på skärmen.

Crimson är ett bra labb, som brukar vinna de flesta tester. Värt att prova kanske.
har precis använt Crimson för några hundra bilder i olika format. Blev perfekt och jag valde att stänga av derast filtrering/processning för att få det så likt orginalet som möjligt.
 

johanu

Aktiv medlem
Både kalibrerad skärm och att färgprofilen finns med i bildfilen, brukar vara antingen sRGB eller adobe RGB.

Men fläckiga bilder ska det definitivt inte godtas för det har ju inte med varken skärm eller profiler att göra.

Hänger på de andra svaren och rekommenderar Crimson.

//Johan
 

t_mauritsen

Aktiv medlem
Har använt crimson länge och dom har bra service och priser. Har dock tröttnat på att svartvita bilder blir aningen gröna. Nu kör jag proprint, och dom har än så länge levererat.

Men svar på frågan: Ja, det finns hur många alternativ som helst!

T
 
ANNONS