Annons

Fotografering från helikopter

Produkter
(logga in för att koppla)

Charlie.

Aktiv medlem
Hej!

Jag befinner mig i New York och tänkte eventuellt investera i en privat helikopter-tour över Manhattan (kostar ca 3000:). Finns det någon som har bra tips på vad man ska tänka på vid fotografering från Helikopter? Som har gjort liknande plåtningar? Både dag eller kväll. Har inte bestämt vilket som är mest imponerande än.

Tacksam för all input.

/Charlie.
 

defiant

Aktiv medlem
min erfarehet från helikopter var att så fort du sticket ut objektivet så blåser det mycket på det. svårt att hålla still. så bra väder med kort slutartid är attt föredra.

om det finns möjlighethet är bilder i storstadsmiljö rakt uppifrån ganska snygga, men det är svårt om man inte har ett hål i golvet på helikoptern alt. kameran monterad undertill på något annat sätt tyvärr. i länken nedan har du några bilder tagna över Göteborgs hamninlopp bl.a.

http://www.photodroid.se/p1goteborg-2/

//J
 

Hoffie

Aktiv medlem
Detta har egentligen inte alls med frågan att göra, men jag blev väldigt nyfiken på vad de sista bilderna föreställer som du länkade till Jan?
 

Poker

Aktiv medlem
När jag filmade med en BETA-SP (rörliga bilder) så var detta arrangerat och dörren togs bort innan start.

Sedan blåser det inte så mycket in beroende på att helikopter föraren hovrade när jag sa till.
Men visst kör han i 150km/h spelar det ingen roll och att fota genom ett vindpinat plexiglasfönster är ingen höjdare.

Så fråga helikopterföraren/firman om detta går att ordna.

Men då måste ALLT i hytten vara förankrat, du, kameran, ryggsäck och inga lösa pinaler.
 

Martin F

Aktiv medlem
Platsen i Göteborg är Oscar den II:s fort om jag inte gissar fel :)
Gå in på hitta.se och sök på Västerberget, Göteborg. Slå på satellitbild och voila!
 

defiant

Aktiv medlem
Detta har egentligen inte alls med frågan att göra, men jag blev väldigt nyfiken på vad de sista bilderna föreställer som du länkade till Jan?
Martin har rätt när han säger Oscar den II's fort. detta var ett uppdrag jag hade och fick på köpet min första helikoptertur. riktigt trevligt och det var tur med vädret.

eftersom fortet är militärt (inte i bruk) så var bilderna tvugna att gå igenom ett godkännande hos försvaret innan jag fick publicera dom alls.
 
När jag plåtar windsurf från helikopter börjar jag med att skruva av dörren från helikoptern.När du sätter på dig bältet, sättet det som om du vore gravid i nionde månaden, safea med en dubbelknut eller silvertejp runt kopplingen på bältet. Kamerorna runt halsen och hörlurarna sist! Gör upp innan med piloten vart ni ska flyga. Tiden flyger iväg där uppe! :) Häng ut så mycket genom dörren och stå på landningstället! Lycka till och kör hårt!

mvh
Ström

P.s Du får visa bilderna sedan!



Hej!

Jag befinner mig i New York och tänkte eventuellt investera i en privat helikopter-tour över Manhattan (kostar ca 3000:). Finns det någon som har bra tips på vad man ska tänka på vid fotografering från Helikopter? Som har gjort liknande plåtningar? Både dag eller kväll. Har inte bestämt vilket som är mest imponerande än.

Tacksam för all input.

/Charlie.
 
ANNONS