Annons

Undervattenshus

Produkter
(logga in för att koppla)

Heybusdriver

Aktiv medlem
Jag har verkligen ingen erfarenhet utav undervattensfotografering men om jag inte är helt ute och cyklar så ska man kunna köpa sk. undervattenshus till kameror om man vill fota under vatten.

Jag ska till Egypten och vill väldigt gärna ha ett undervattenshus - men jag vill helst inte betala några jätte stora pengar. Jag har en kompaktkamera som heter Sony DSC-W290 och skulle vilja hitta ett hus till den. Den är ju i storleken som vilken annan digitalkamera som helst. Någon som har ett förslag (lite erfarenhet)?

Om det inte finns något passande så har jag en canon eos 400d men det låter ju väldigt besvärligt och väldigt osmidigt att ha med en sådan kamera när man simmar.

Väldigt glad för svar!
 

snowbear

Aktiv medlem
1300kr! shit köp en vattentät kompakt istället om du nu inte ska djuphavs dyka.
jag vet det kostar mera med en till kamera men du får så mycket mer.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Sony har ju nyligen presenterat sin vattentäta (3 m), stötsäkra (från 1,5 m höjd) och köldsäkra TX5 kompaktkamera. Kanske inte är ett alternativ till just dig, eftersom du redan har en rätt bra kompaktkamera.

"The DIMA award-winning TX5, which can be used in depths up to 10 feet for up to one hour, is the world’s thinnest and smallest waterproof digital still camera with Optical SteadyShot™ image stabilization and touch-screen operation. Additionally, the 10.2 megapixel model is Sony’s first digital still camera with an “Exmor R” CMOS sensor that is also certified to be freeze-proof down to 14 degrees Fahrenheit, shockproof (up to about a 5-foot drop) and dust proof. The TX5 also offers outstanding low-light performance, high speed, Intelligent Sweep Panorama, 720p high definition video recording and in-camera Backlight Correction High Dynamic Range features."

Länk till de senaste nyheterna från Sony (inkl. ovanstående citat) finns här:
http://news.sel.sony.com/en/press_room/consumer/digital_imaging/digital_cameras/cyber-shot/release/56463.html
 
ANNONS