Annons

Dubbla bilder i video

Produkter
(logga in för att koppla)

hornavan

Aktiv medlem
Hur lägger man dubbla bilder i videoredigering? En kund vill ha två skeenden, filmade vid olika tidpunkt, placerade sida vid sida i en video.
Materialet är inspelat på GH3 och det enda redigeringsprogram jag har är iMovie i macen.
Vad krävs?
Tips på programvara som inte kostar mer än min bil.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag har aldrig provat men det borde gå att göra i de flesta videoredigeringsprogram.
Adobe Premiere Elements o Pro
Sony Vegas
O det finns säkert flera.

Du har inte funderat på att skaffa hjälp med just DEN biten som du frågar efter?
En van videoredigerare borde kunna fixa en sådan sammanslagning på några minuter upp till kanske en timme om du har förberett materialet i det format som redigeraren vill ha det.

1 sätt är att köra en 30-dagars testversion Adobe Premiere Pro o fixa det under den tiden.
2 sätt är att köpa det som student.
3 sätt är att hyra det i Adobe crative cloud i den tid du behöver det o sedan sluta hyra det.
 
Pinnacle Studio 16 Ultimate. Prova med 30 day trial. Finns både till Pc och Mac
1. Placera bilderna eller filmer på varsitt track.
2. Dubbelklicka på det första spåret för att komma in i effektredigeraren.
3. Klicka på "2D3D", Välj Studi PIP. Ställ in Position -25 / 0 och storlek 50 / 50.
4. Dubbelklicka på det andra spåret för att komma in i effektredigeraren.
5. Klicka på "2D3D", Välj Studi PIP. Ställ in Position 25 / 0 och storlek 50 / 50.
6. Exprotera

Finns massor med tutorials på YouTube.
 

hornavan

Aktiv medlem
Pinnacle Studio 16 Ultimate. Prova med 30 day trial. Finns både till Pc och Mac
1. Placera bilderna eller filmer på varsitt track.
2. Dubbelklicka på det första spåret för att komma in i effektredigeraren.
3. Klicka på "2D3D", Välj Studi PIP. Ställ in Position -25 / 0 och storlek 50 / 50.
4. Dubbelklicka på det andra spåret för att komma in i effektredigeraren.
5. Klicka på "2D3D", Välj Studi PIP. Ställ in Position 25 / 0 och storlek 50 / 50.
6. Exprotera

Finns massor med tutorials på YouTube.
Tusen tack!!
 
ANNONS