Annons

Spegelbyte D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Benny p

Aktiv medlem
Hej därute
Är det någon som bytt spegel på Nikon D300?
Min har hängt sig i uppfällt läge.Det är därför jag undrar.
Vad kostade det?
//Benny
 

Daniel Papic

Aktiv medlem
Mycket långsökt här....men - är den köpt inom 3 år sedan? (Minns ej när man senast kunde köpa den, troligtvis längre än 3 år...?) Och vet du hur många exp den gjort? Tänker själv på min D3s som slutade fälla upp spegeln. Det var "spegelmekanismen" som failade. Denna hänger samman med slutaren som i den kameran är garanterad 300.000 exp, varpå det hela gick på reklamation. Allt enligt rekommendation från Nikon själva. Själv hade jag inte haft en tanke på att få det åtgärdat annat än genom att betala själv, kameran var ju köpt ur butik för 32 månader sedan.
 

Benny p

Aktiv medlem
Mycket långsökt här....men - är den köpt inom 3 år sedan? (Minns ej när man senast kunde köpa den, troligtvis längre än 3 år...?) Och vet du hur många exp den gjort? Tänker själv på min D3s som slutade fälla upp spegeln. Det var "spegelmekanismen" som failade. Denna hänger samman med slutaren som i den kameran är garanterad 300.000 exp, varpå det hela gick på reklamation. Allt enligt rekommendation från Nikon själva. Själv hade jag inte haft en tanke på att få det åtgärdat annat än genom att betala själv, kameran var ju köpt ur butik för 32 månader sedan.
Hej Daniel. Tack för ditt svar. Nej kameran är en gammal rackare med c:a 55000 exp.Så någon reklamation är det inte.Så jag får stå för notan själv.
Men är det någon annan som bytt spegelmkanismen? Så är jag lite nyfiken på vad det kostade.
Ringde till Nikon men dom ville inte ge någon ungefärlig prisuppgift.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Ringde till Nikon men dom ville inte ge någon ungefärlig prisuppgift.
Nej, de säger inte flaska över telefon...

Spontant har jag dock svårt att tro att det skulle löna sig, en beg D300 får du för 3000-4000 kr idag och jag undrar om det räcker för att betala reparationen.
 

Benny p

Aktiv medlem
Nej, de säger inte flaska över telefon...

Spontant har jag dock svårt att tro att det skulle löna sig, en beg D300 får du för 3000-4000 kr idag och jag undrar om det räcker för att betala reparationen.
Hej Emil
Tack för ditt svar.Nej du har nog rätt i att det knappast lönar sig. att repa den.Så det får troligen bli en D7000 alt.en D300:a.
Ha de gött
 
ANNONS