Annons

Pris på begagnad Fujifilm X100

Produkter
(logga in för att koppla)

MattisBodin

Aktiv medlem
Som frågan lyder, vad är ett lämpligt pris på en begagnad Fujifilm X100 (inte X100S)?
Har sett allt mellan 2500kr och 5500kr...
 

peter schwartz

Aktiv medlem
Tycker 2500 låter som ett riktigt fynd! Skulle om jag sålde min tycka att mellan 4-5000 vore rimligt. Eftersom x100s inte varit ute länge, och därför inte finns i så stor utsträckning på beg marknaden så borde priset på x100 vara där. Men det kommer säkert sjunka om något år eller så, är min gissning.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Tycker 2500 låter som ett riktigt fynd! Skulle om jag sålde min tycka att mellan 4-5000 vore rimligt. Eftersom x100s inte varit ute länge, och därför inte finns i så stor utsträckning på beg marknaden så borde priset på x100 vara där. Men det kommer säkert sjunka om något år eller så, är min gissning.
Värdet på en digitalkamera sjunker ju som bekant som ett bojsänke.
Har heller inte provat X100 så jag kan inte uttala mig om kameran.
Gick däremot och skaffade en XPRO1 i höstas.
Gillar kameran skarpt med den senaste versionen på firmware.
Skillnaden mellan en X100 och en X100S är väl autofokus och lite bättre menyer.
Menysystem lär man sig efter en tid och brukar inte vara ett långsiktigt problem.
Autofokusen på min X-PRO1 som jag tror är detsamma som X-100 är inget man fotograferar flygande fågel med eller sport.
För det använder jag mer kapabla kameror.
Fast för mer vardaglig fotograferande duger det gott.
Så kan man plocka upp en godbit som X100 för 2500 kr är det väl bara att gratulera-
 

MattisBodin

Aktiv medlem
Värdet på en digitalkamera sjunker ju som bekant som ett bojsänke.
Har heller inte provat X100 så jag kan inte uttala mig om kameran.
Gick däremot och skaffade en XPRO1 i höstas.
Gillar kameran skarpt med den senaste versionen på firmware.
Skillnaden mellan en X100 och en X100S är väl autofokus och lite bättre menyer.
Menysystem lär man sig efter en tid och brukar inte vara ett långsiktigt problem.
Autofokusen på min X-PRO1 som jag tror är detsamma som X-100 är inget man fotograferar flygande fågel med eller sport.
För det använder jag mer kapabla kameror.
Fast för mer vardaglig fotograferande duger det gott.
Så kan man plocka upp en godbit som X100 för 2500 kr är det väl bara att gratulera-
Har sett några exempel på ebay där några kostat runt 2500kr medans de flesta ligger på ca 3500kr. Ska nog köpa en där om någon månad då jag tycker att de flesta som säljer på blocket mm övervärderar dem...
 

peter schwartz

Aktiv medlem
Har sett några exempel på ebay där några kostat runt 2500kr medans de flesta ligger på ca 3500kr. Ska nog köpa en där om någon månad då jag tycker att de flesta som säljer på blocket mm övervärderar dem...
Övervärderar lr inte. Skulle jag tappa bort min x100 idag, skulle jag nog köpa en beg för 4-5 tusen. Ok, 3500 kan låta billigt på Ebay. Men det finns ju nackdelar med det med, som du säkert redan vet. Jag köpte en ny (min andra x100) för mindre än ett halvår sedan för 6500 (iofs en Ltd black, men ändå). Jag antar att man får säga att x100 är värd så mkt som du vill betala eg. Har du tur så kan du få den billigt, jag sålde min gamla slitna för 3000. Men det var en snabb affär utan tjafs. Lycka till!
 

MattisBodin

Aktiv medlem
Jag har köpt en X100 Silver nu för lite mer än en månad sedan, är helnöjd!
Kostade 4000kr inkl:

B+W Uv Filter
Original Motljusskydd
Fuji Ef-20 blixt
8gb minneskort
Extra batteri

Köpte den inom Sverige och den var i "bruksskick". Lite repig på några sidor men optiskt perfekt.
 
ANNONS