Annons

Vad krävs Raw-filmning på Canon.

Produkter
(logga in för att koppla)

Insignity

Ny medlem
Hejsan! Funderar starkt på att köpa en begagnad Canon 5d mk2 eller mk3 (har inte bestämt mig ännu). Men jag har en fråga åt någon som har sysslat med detta ett tag. Har läst många gamla artiklar angående Magic lantern och tänkte kolla om det fortfarande gällde att det endast funkar med CF-kort? Och finns det inte något SD kort alls som funkar bra med magic lantern raw filmning?

Tack på förhand! :)
 

StaffanW

Aktiv medlem
Hejsan! Funderar starkt på att köpa en begagnad Canon 5d mk2 eller mk3 (har inte bestämt mig ännu). Men jag har en fråga åt någon som har sysslat med detta ett tag. Har läst många gamla artiklar angående Magic lantern och tänkte kolla om det fortfarande gällde att det endast funkar med CF-kort? Och finns det inte något SD kort alls som funkar bra med magic lantern raw filmning?

Tack på förhand! :)
Finns inte RAW filmning med 6D? Och den har ju bara SD-kort?
Måste väl ändå bero på hur snabbt kortet är, och nu finns det rätt snabba SD-kort.
 

kiwi

Aktiv medlem
Jag använder ML på min 5D Mark III.

Min erfarenhet är att det inte går att använda sig av SD-kort, utan det är CF-kort som gäller. Jag har ett Lexar 1000x 32 GB som hittills inte har fallerat. Det var å andra sidan dyrt... :)


/ Kiwi
 

Insignity

Ny medlem
Jag använder ML på min 5D Mark III.

Min erfarenhet är att det inte går att använda sig av SD-kort, utan det är CF-kort som gäller. Jag har ett Lexar 1000x 32 GB som hittills inte har fallerat. Det var å andra sidan dyrt... :)


/ Kiwi
Tackar så hemskt mycket för svar!
Får jag fråga dig hur mycket material du får plats på 32gb? Alltså hur mycket plats tar varje minut ungefär?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Hejsan! Funderar starkt på att köpa en begagnad Canon 5d mk2 eller mk3 (har inte bestämt mig ännu). Men jag har en fråga åt någon som har sysslat med detta ett tag. Har läst många gamla artiklar angående Magic lantern och tänkte kolla om det fortfarande gällde att det endast funkar med CF-kort? Och finns det inte något SD kort alls som funkar bra med magic lantern raw filmning?

Tack på förhand! :)
5DIII och SD plus CF. Sök inne på magiclantern och googla på Komputerbay. SD är på den kameran begränsad till 20 MB/s så man behöver båda kortplatserna.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgQ2MOkAZTFHdFFIcFp1d0R5TzVPTVJXOEVyUndteGc#gid=5

För CF-kort har jag för mig att 64:GB-versionerna är de snabbaste och mest pålitliga.
 
Senast ändrad:

kiwi

Aktiv medlem
Tackar så hemskt mycket för svar!
Får jag fråga dig hur mycket material du får plats på 32gb? Alltså hur mycket plats tar varje minut ungefär?
Nu fick Du svar redan, men jag kan säga att jag precis var ute och filmade en spindel i runt 20 sekunder. Filstorleken blev nästan 2 GB..!


/ Kiwi
 
ANNONS