Annons

Skruvar lossnar från MC-14, var hittar jag nya?

Produkter
(logga in för att koppla)

hornavan

Aktiv medlem
Hej, både min dotter och nu jag själv har råkat ut för att våra Olympus MC-14 adaptrar har tappat skruvar till bajonetten.
När jag googlade så fann jag att detta fenomen drabbat andra också.
Konstigt att Olympus inte kan lösa detta enkla problem, att skruva in skruvarna ordentligt.
Nu undrar jag om någon vet var jag får tag på skruvar som passar?
 

qiwi

Medlem
Hej, både min dotter och nu jag själv har råkat ut för att våra Olympus MC-14 adaptrar har tappat skruvar till bajonetten.
När jag googlade så fann jag att detta fenomen drabbat andra också.
Konstigt att Olympus inte kan lösa detta enkla problem, att skruva in skruvarna ordentligt.
Nu undrar jag om någon vet var jag får tag på skruvar som passar?
Kontakta Olympus kundcenter, de är vänliga och snabba. Sannorlikt de har extra delar som du behöver.
Där kan du också framföra klagomålet och gärna referera till forum du läst andra haft problem, så kanske de tar itu med det.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Kontakta Olympus kundcenter, de är vänliga och snabba. Sannorlikt de har extra delar som du behöver.
Där kan du också framföra klagomålet och gärna referera till forum du läst andra haft problem, så kanske de tar itu med det.
De borde dessutom skicka skruvar gratis (som goodwill).
 

qiwi

Medlem
De borde dessutom skicka skruvar gratis (som goodwill).
Borde å borde..
..men det är sannorlikt att de gör. Både Olympus och Panasonic är väldigt måna om sina kunder och servicen är i särsklass bra (partiskt).

Har ägt både Canon och Nikon och jämfört med dem,ja, det går inte ens att jämföra.
 

hornavan

Aktiv medlem
Jag har just fyllt i alla mitt livs uppgifter för att få tillsånd att ställa en fråga till Olympus support. Vi får se hur det går-:)
 

PMD

Aktiv medlem
Sätt en liten droppe Loctite i skruvhålet innan du skruvar i skruven. Då kommer den inte att lossna igen.
 
ANNONS