Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kopiera fint negativ fult

Produkter
(logga in för att koppla)

Pott

Aktiv medlem
Jag har några negativ som jag skulle vilja kopiera och få dom att se riktigt risiga ut, kanske lite krackelerade. problemet är att negativen är framkallade "ordentligt" så frågan är hur jag kan få dendär slitna förstörda stilen på mina kopior.
Är det någon som har gjort något liknande. Jag har ganska många negativ av samma motiv så det är inga problem att "behandla" några negativ i efterhand, fråga är bara hur?
Kan jag göra något med papprena för att få ett "slitet" utseende?

Tack på förhand
/Pott
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Lägg negativet ihop med plastfolie eller liknande som du knycklat till.
Det ger en del kul effekter.
 

Holtin

Aktiv medlem
Har aldrig prövat själv men läst att et bör vara ganska enkelt. Att det ska räcka med att sköljvattnet håller en temp under fem grader typ....för at ytan på din kopierade bild skall krackelera.....

Ev kan man även kyla ner fixet.....

Lek mannen, lek !
 

everhill

Avslutat medlemskap
Använd din fantasi. Du kan använda gladpack, repiga glasskivor, bakplåtspapper, andra typer av papper, damm, grus, dasspapper m.m... listan kan
göras hur lång som helst.

/MVH Henrik
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
Om man håller negativet över en tändare (tänd sådan) så krullar de ihop sig. Kan bli en rolig effekt.
 
ANNONS