Annons

Varför kan jag inte scrolla i sidled på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Heimerdinger

Aktiv medlem
Jag är lite besatt av radindelning när jag läser text och därför blir det viktigt att texten är anpassad så att:
Ny rad kommer där det är meningen och inte lite random för att webbläsaren är smalare än författaren tänkte sig från början.

Jag vill alltså att i nederkant at min webbläsare så ska det vara en "scrollbar" precis som det är i högerkanten av sidan för att orientera mig över sidan (även om jag givetvis använder scrollhjulet på musen och inte själva baren).

Jag gillar att ha min webbläsare på en ganska smal stående skärm och antingen måste jag visa FS på 80% av standard för att se hela bredden eller också så försvinner vissa saker som är på kanterna helt för att dom inte får plats.

Är det något fel jag har eller är det något man kan fixa hos er?
(Lite jobbigt att sitta på 80% allt blir så smått).

/Joakim
 

martley

Aktiv medlem
Det beror på att den som har designat sidan har satt bredden på ytan där innehållstexten står till 70% av webbläsarfönstrets bredd i CSS-direktiven, för att lämna plats till navigering till vänster och reklam till höger. Om man utökar bredden på webbläsarfönstret så blir även innehållsrutan lite bredare upp till ett maximum, som också ligger inbyggt i CSS:en.
 

Heimerdinger

Aktiv medlem
Okej. Tack!
Det lät lagom avancerat, antar att någon bestämt att det ska vara så av någon för dom viktig anledning ;)
Då får jag väl vänja mig vid att sitta på 80% av standard storleken till jag hittat en bredare skärmplats :)
 
ANNONS