Annons

Bröllop på lördag

Produkter
(logga in för att koppla)

Liny

Medlem
Hej!
Jag ska fotografera ett bröllop på lördag och det kommer vara mitt andra bröllopsfotografering. Jag är lite orolig för regnet bara, det sägs att det ska regna i Sthlm på lördag. Om det regnar har ni några bra tips då till mig? Det går ju att ha regnskydd, men jag har inte råd att köpa regnskydd men det går väl att göra eget regnskydd med plastpåsar eller någon gammal regnjacka?
Har det regnat när ni ska fotografera, hur gjorde ni då?

Jag vill helst fota utomhus också för det blir ju bättre ljus. Det går ju att fotografera inomhus men jag vet inte om ljuset kommer att räcka till då. Jag har ingen extern blixt.

tack på förhand!
Linnéa
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Bröllopsparet kan stå under paraply, under parasoll, på verandor med genomskinligt plasttak.. glasade entrér, under träd osv osv.. Intill husväggar kan också gå då taken ofta sticker ut en bit och skyddar mot regn.. Tänk bara på att hitta husväggar som är hyffsat fina :)

Lycka till!
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Jag tog en bild på hela tjocka släkten, vänner & brudpar som gifte sig borgligt Göteborg vid Gustav Adolfstorg. Regnet öste ner, men det visste vi att det skulle göra.

Alla hade med sig färgglada paraplyer. Min hjälpreda höll ett paraply över mig å min kamera.

Bilen blev måhända annorlunda, men med typiskt göteborgsväder, så vad ska man göra?
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Jag tog en bild på hela tjocka släkten, vänner & brudpar som gifte sig borgligt Göteborg vid Gustav Adolfstorg. Regnet öste ner, men det visste vi att det skulle göra.

Alla hade med sig färgglada paraplyer. Min hjälpreda höll ett paraply över mig å min kamera.

Bilen blev måhända annorlunda, men med typiskt göteborgsväder, så vad ska man göra?
Hm.. nu vet jag inte vilken värld du lever i Adam :) Men jag har aldrig upplevt så mycket vackert väder som när jag flyttade till Göteborg. Både i Motala, Mullsjö och i Stockholm regnade det eller var gråmulet mycket oftare.,
 

Janne H

Aktiv medlem
Jag vill helst fota utomhus också för det blir ju bättre ljus. Det går ju att fotografera inomhus men jag vet inte om ljuset kommer att räcka till då. Jag har ingen extern blixt.

tack på förhand!
Linnéa
Fönsterljus, stativ, f 1,4-2,8 och 400-800 iso.

/Janne
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Hej!
Jag ska fotografera ett bröllop på lördag och det kommer vara mitt andra bröllopsfotografering. Jag är lite orolig för regnet bara, det sägs att det ska regna i Sthlm på lördag.
Don't worry! Du kommer få det bästa istället...tunnt mulet uppehållsväder ger mjukt fint ljus och uppsprickande på kvällen för härliga kvällsbilder!

Var skall du vara?
 

Liny

Medlem
Bröllopsparet kan stå under paraply, under parasoll, på verandor med genomskinligt plasttak.. glasade entrér, under träd osv osv.. Intill husväggar kan också gå då taken ofta sticker ut en bit och skyddar mot regn.. Tänk bara på att hitta husväggar som är hyffsat fina :)

Lycka till!

Tack för ditt svar! Det var många bra idéer. Jag får hoppas på att det finns något av det där de ska fotograferas :) Men nu säger vädret att de ska bli sol på lördag, så får hoppas på det!
 

Liny

Medlem
Don't worry! Du kommer få det bästa istället...tunnt mulet uppehållsväder ger mjukt fint ljus och uppsprickande på kvällen för härliga kvällsbilder!

Var skall du vara?
Det har du rätt i! mulet väder och regn i luften ger mycket fina bilder. Men värre om det regnar konstant, men nu såg jag att det ska bli fint imorgon på eftermiddagen så får hoppas.

De ska vara i en jättefin miljö. Riddersvik utanför Vällingby!
 

aswe

Aktiv medlem
Där kan man fota inne om man vill. En trappa upp exempelvis. Åk dit idag och leta rätt på en plats som du tycker fungerar bra. Om det är sol och moln, kan du få många bilder av varierande slag. Lite längre ner vid vattnet finns det en gångstig som är rätt skyddad ovanifrån av träd.


Det har du rätt i! mulet väder och regn i luften ger mycket fina bilder. Men värre om
det regnar konstant, men nu såg jag att det ska bli fint imorgon på eftermiddagen så får hoppas.

De ska vara i en jättefin miljö. Riddersvik utanför Vällingby!
 
ANNONS