Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur är den här bilden plåtad? :)

Produkter
(logga in för att koppla)

reboot81

Aktiv medlem
Först gissade jag på tre separata bilden, rök, tjej (i studio) och sen en skogsbild. Men en titt i EFIX:en talar väl emot det?

Jag tror starkt att det är en rökfackla som skapat röken.
 

Mandalay

Aktiv medlem
Först gissade jag på tre separata bilden, rök, tjej (i studio) och sen en skogsbild. Men en titt i EFIX:en talar väl emot det?

Jag tror starkt att det är en rökfackla som skapat röken.
Intressant med EXIFen, jag hade missat det helt! Dock sa den mig inte sådär jättemycket. Om jag ställer en följdfråga: Om jag skulle vilja efterlikna den här bilden så enkelt som möjligt, skulle jag kunna ställa mig i skogen, skicka en blixt mot modellen och sedan konstruera röken i efterhand?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Intressant med EXIFen, jag hade missat det helt! Dock sa den mig inte sådär jättemycket. Om jag ställer en följdfråga: Om jag skulle vilja efterlikna den här bilden så enkelt som möjligt, skulle jag kunna ställa mig i skogen, skicka en blixt mot modellen och sedan konstruera röken i efterhand?
Jag tror inte ens att du behöver en blixt.
Det är nog bara att ställa sig i en öppning i skogen o låta ljus komma ner mellan träden från en molntäckt himmel.
JAG hade valt 2 bilder
1 med modell
1 med rök
o klistrat ihop dem i PS
 

Ludix

Aktiv medlem
Tycker modellen ser ut att ha en släng rörelseoskärpa över sig så tror inte att någon blixt används. Spontant tror jag att röken är ditsatt i efterhand och i övrigt är bilden bara väldigt korrigerad :)
 
ANNONS