Annons

Visa bilder på Apple TV

Produkter
(logga in för att koppla)

TommyK2

Medlem
Hej
Hur gör ni för att kunna titta på bilderna på apple tv´n eller ipad?

Skulle vilja kunna sitta i soffan och visa mina bilder.
Och även kunna snabb redigera bilderna i någon bra app i ipad´n

//Tommy
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har inte fått något app till apple TV att fungera, bl.a Infuse som fungerar bra för film men inte bilder

Jag använder nu WD my cloud och app till den för ipad och sedan air-play och skärmdubblering. Det fungerar utmärkt om man skalar ner bilderna, kör man med full upplösning så blir det för segt.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har inte testat plex utan gick på några billigare som jag inte fick att fungera för bilder. Tidigare använde jag flickr det fungerade också men eftersom skärmdubblering fungerar så har jag inte tittat vidare. Har man inte ett eget moln så fungerar dropbox också bra för visning till ipad, lägger man upp i visningsupplösning brukar ha 1024 pixlar i bredd så kan man ha mycket i gratisvarianten, den brukar uppgraderas i storlek efterhand man använder den också. Sedan så är det nog klokt att inte ha visning av alla sina bilder utan rensa något i visningsmappen
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
Jag använder mig av programmet/appen "Bilder" som finns förinstallerat på Mac, Iphone, IPad och AppleTV.

Jag lägger in mina bilder från systemkameran till datorn och importerar dem i "Bilder". Därifrån väljer jag "pilen i rutan"-ikonen och väljer iCloud-bilddelning (skapar ett nytt album om det behövs).
Nu när du går in i "Bilder"-appen på dina andra enheter (iphon/iPad/AppleTV) så finns det nya albumet där och du kan lätt visa på tvn, eller redigera dem ipaden.

Hoppas att detta är svar på din fråga!
 

TommyK2

Medlem
Jag använder mig av programmet/appen "Bilder" som finns förinstallerat på Mac, Iphone, IPad och AppleTV.

Jag lägger in mina bilder från systemkameran till datorn och importerar dem i "Bilder". Därifrån väljer jag "pilen i rutan"-ikonen och väljer iCloud-bilddelning (skapar ett nytt album om det behövs).
Nu när du går in i "Bilder"-appen på dina andra enheter (iphon/iPad/AppleTV) så finns det nya albumet där och du kan lätt visa på tvn, eller redigera dem ipaden.

Hoppas att detta är svar på din fråga!

det är så jag provar nu. vet du ifall man kan skapa flera mappar i varandra?
ex. en huvud app och sen flera undermappar.
som
2017
-sommar
-jul
-osv..
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
det är så jag provar nu. vet du ifall man kan skapa flera mappar i varandra?
ex. en huvud app och sen flera undermappar.
som
2017
-sommar
-jul
-osv..
Ja, för mig är det en "huvudmapp" med alla bilder som ligger under iCloud-delning, sen är det olika album/mappar som jag själv skapat och döpt under huvudmappen.
 

martinot

Aktiv medlem
Jo, har ett litet miniprojekt att bygga ihop en egen NAS för bla. bilder och även filmer (inklusive 4K-transcodingkapacitet för Plexserver).
 

TommyK2

Medlem
Ja, för mig är det en "huvudmapp" med alla bilder som ligger under iCloud-delning, sen är det olika album/mappar som jag själv skapat och döpt under huvudmappen.
Hur går det till?
Idag har jag gjort huvudmapp och undermappar i utforskaren och la till huvudmappen i iCloud i min pc.
Men i appen bilder i ex ipaden så blir det inga mappar
 

Cygnes

Avslutat medlemskap
Google foto och chromecast

Låter alla mina enheter automatiskt ladda upp på google foto i något reducerad storlek. Gratis och jag får en "extra säkerhetskopia". Funkar klockrent att visa på Tv:ns inbyggda Chromecast annars kan man köpa en lös för en löjlig summa, 3 månader netflix /HBO brukar ingå. Som bonus kan man se på i princip alla playtjänster.
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
Hur går det till?
Idag har jag gjort huvudmapp och undermappar i utforskaren och la till huvudmappen i iCloud i min pc.
Men i appen bilder i ex ipaden så blir det inga mappar
Du måste välja "iCloud bilddelning" via pilen i fyrkanten-ikonen och skapa album därifrån.
Det funkar inte att bara lägga in bilder i en mapp i ICloud (vad jag vet), utan tricket är att välja "iCloud bilddelning" inifrån programmet "Bilder".
 

martinot

Aktiv medlem
Kan man bygga egen nas med en HD kopplad till router?
Tänkte om man kan installera ett program på den disken?
Vet ej. Vissa NAS, som tex. ifrån Synology, kan man installera program/appar på, som tex. Plex server, men känner inte till vad just din router kan.

Själv så skall jag bygga en x86 NAS med Windows - just för att både ha kraft (antingen Core i7 eller AMDs nya multitrådade Ryzen-motsvarigheter) och frihet att köra vilka program/tjänster som jag vill.

Bygger i ett Node 304-chassie som jag tycker verka hålla en smidig storlek och med bra utbyggnadsmöjligheter. Kommer köra en Samsung SSD för Windows, och sedan ett par stycken 7200 varvs NAS-diskar för lagring (Seagate Ironwolf 8TB 3.5'' NAS HDD) i RAID 0 (ingen redudans, men högre prestanda).
 

TommyK2

Medlem
Plex är riktigt bra , specielt om man har alla bilder på en NAS...
Lycka till!
Niclas
Jag har mina bilder på en hd som är är kopplad till min router, verkar som plex fungerar bara om jag la en nåt server program i datorn. Medan jag bara har en bärbar så blir det lite jobbigt att dra fram den varje gång man vill se/vissa bilderna.
verkar som det inte finns många appar som klarar att vissa JPG filer.
 
Beror nog på vilka kataloger du inkluderar i plex mediakatalog, kan ju välja olika inställningar i nätverket tex i server mode måste katalogen vara tillgänglig...

Bäst är att plex körs direkt från NAS som en server aplication, då är den alltid tillgänglig i nätverket..
 
ANNONS