Annons

app för att snabb-redigera filmer på iPhone/iPad

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
Tacksam om någon kan tipsa om en app som man kan snabbredigera filmer med, främst att man ska kunna putsa en film överallt och inte bara i ändarna. iMovie fungerar inte för mig pga den arbetar med projekt och inte enstaka filmfiler.
 

reboot81

Aktiv medlem
Tacksam om någon kan tipsa om en app som man kan snabbredigera filmer med, främst att man ska kunna putsa en film överallt och inte bara i ändarna. iMovie fungerar inte för mig pga den arbetar med projekt och inte enstaka filmfiler.
Med putsa avses att putsa till ändarna så att det passar.

Vill du plocka bort något mitt i ett klipp, i iMovie på iOS så gör du såhär:

Markera klippet. De vanliga puts-handtagen i gult syns på klippets båda sidor. Placera markören/linjen där du vill klippa. Välj "Dela upp". Nu har en film "blivit" två och du kan putsa dessa två nya ändar.
 

Marie_1

Aktiv medlem
Med putsa avses att putsa till ändarna så att det passar.

Vill du plocka bort något mitt i ett klipp, i iMovie på iOS så gör du såhär:

Markera klippet. De vanliga puts-handtagen i gult syns på klippets båda sidor. Placera markören/linjen där du vill klippa. Välj "Dela upp". Nu har en film "blivit" två och du kan putsa dessa två nya ändar.
Ursäkta men jag formulerade mig fel. Jag menade en app som man kan klippa bort överallt/dela upp i ett klipp/film samt inte lägga klippet/filmen i ett projekt.

Det fungerar bra i iMovie att redigera klipp som du beskriver men sedan krånglar det till efter att man har sparat pga hittar inte det redigerade klippet i min dator /i synnerhet finns ej i appen bilder. Man kan tyvärr inte redigera enstaka klipp i iMoovie och spara dom direkt i appen bilder utan det sparas som projekt verkar som.

Det jag vill egentligen göra är väl att putsa och klippa varje av mina klipp/film för att sedan lägga dessa i ett album (i appen bilder) För att sedan använda verktyget minnen för att göra ett bildspel av allt. Visserligen hade det varit optimalt att fixa till klippen direkt i appen bilder via deras videoredigeringsverktyget men den kan bara putsa i ändarna. Tacksam om du har tips eller råd om hur man skulle kunna göra. Kanske att det finns en app som redigerar enbart enstaka filmklipp utan att det ska bli projekt? har letat och provat många appar med inga fungerar. Microsoft /android har tror jag en sådan inbyggt app till filmbiblioteket men jag jobbar bara på mac.
 
ANNONS