Annons

Gimbal head

Produkter
(logga in för att koppla)

elisalund

Medlem
Hej!

Jag har tänkt skaffa ett Gimbalhead till mitt stativ. Plåtar med Nikkor 200-500, 5,6 (och Nikon D500). Någon annan av er som har Beike BK-45 Gimbalhead till detta objektiv? De funkar väl bra ihop eller?

Jag tänker nog Quick Release-platta, men innan jag bestämmer mig skulle jag vilja veta vad de andra beteckningarna på Beikes BK-45 Gimbal Heads (som står efter DSLR) kan tänkas betyda. Antagligen andra typer av plattor, men vad skiljer dem åt i så fall, någon som vet?

E7F3 A0Q1
Y4O5
X517
M6R5

Hoppas någon av er vill svara!

/Med vänlig hälsning Elisabeth
 

sven.m.

Medlem
Hej,Elisabeth
jag köpte ett Beike gimbal en gång efter att jag läst goda recensioner om det.
Och tycker att det mest var skräp,och bortkastade pengar.
Mycket låg kvalitet. /sven.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Jag funderade på att köpa ett Beike för ett par år sedan. Lästa massor av recensioner och min slutsats var att de som var nöjda inte hade erfarenhet av andra gimbalhuvuden, alternativt hade haft tur. Omdömena varierade väldigt mycket. Allt ifrån väldigt prisvärt till rena skräpet.

Det slutade med att jag köpte ett begagnat Benro i stället, och det har jag inte ångrat.
 

elisalund

Medlem
Gimbal Head

Jag funderade på att köpa ett Beike för ett par år sedan. Lästa massor av recensioner och min slutsats var att de som var nöjda inte hade erfarenhet av andra gimbalhuvuden, alternativt hade haft tur. Omdömena varierade väldigt mycket. Allt ifrån väldigt prisvärt till rena skräpet.

Det slutade med att jag köpte ett begagnat Benro i stället, och det har jag inte ångrat.


Hej!

Tack för ditt svar. Jo, jag har också sett både bra och sämre recensioner, och framför allt att folk har bytt ut lite skruvar...
Ser att Benros f n finns på rea för ca en femhundring till, och det kanske det är värt. Man ska ju ha den länge :)

Mvh Elisabeth
 
ANNONS