Annons

Filter & hållare till Sony RX100V

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Jag söker tips på filterhållare och filter till min SonyRX100V, säkert ngn som har detta redan och kan tips som bästa val.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag har den här från Lensmate på min version 1. Fungerar bra även om jag inte använder filter ofta och den fastlimmade delen sticker ut knappt 3 mm vilket gör att kameran inte går ner i fodralet lika smidigt längre.
Jag beställde den direkt från dem. Den består av två delar. En som limmar fast på objektivet med dubbelhäftad tejp och den gängade filterhållaren fästs i sin tur med bajonettfäste. Kitet levereras med ett par extra dubbelhäftande tejpringar och ett verktyg för att få loss adaptern från kameran med samt en förvaringsask som filter och ev. objektivlock ryms i.
 

Bilagor

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Tack för tipset, jag har ett större fodral så det borde fungera. Ä det 52mm filter till den?

Jag har den här från Lensmate på min version 1. Fungerar bra även om jag inte använder filter ofta och den fastlimmade delen sticker ut knappt 3 mm vilket gör att den inte går ner i fodralet lika smidigt längre.
Jag beställde den direkt från dem. Den levereras med ett par extra dubbelhäftande tejpringar och ett verktyg för att få loss adaptern från kameran.
 
ANNONS