Annons

Skillnad mellan Nikon D90 och D7100

Produkter
(logga in för att koppla)

Maloou

Ny medlem
Hej på er,

Jag har haft mitt Nikon D90 kamerahus i 4 års tid. Jag inbillar mig nu att huset har blivit sämre med åren, kan detta stämma?

Jag har nu börjat kika på nytt kamerahus (D7100) och undrar vilka förbättringar jag kan förvänta mig i bildkvalitet. Är det en rimlig uppgradering, kan jag förvänta mig märkbara skillnader?

Tack på förhand kompisar :)

Nattis
 

Peter-L

Aktiv medlem
D90 är en i grunden mycket bra kamera, och om du inte "skadat" den på något sätt, så borde inte huset blivit sämre. Jag gick för ett antal år sedan från min D90 till D7000 och det var bra.
Men ofta, är det i lite svårare situationer som du upplever förbättringar i bild. Typ vid dåligt ljus. I normalfallet, så kan du inte förvänta dig någon "revolution", men såklart en bättre kamera.
Betydligt bättre brusegenskaper, skärpa och dynamiskt omfång... Snabbare på alla sätt och vis.

Sammanfattningsvis, så får du såklart en mycket bättre kamera. Men, det beror sig på hur och vad du fotar... I normalfallet, så tror jag dock inte att skillnaden är så stor, om än att den såklart finns där. D90 har ju några år på nacken, men är bra så... Låt ditt behov styra, eller se det som kul med nytt... :) Lycka till!
 

Rapsbollen

Aktiv medlem
Är oxå inne på att byta upp mig till D7100, eller efterföljaren. D90 är Ok men blir inte klok på autofocusen och fler pixlar skulle vara bra (jobbar i stora format)
 
ANNONS