Annons

x-t100 "shutter lag" eller bara långsam AF ?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle uppdatera lite i min egen tråd :)
Kameran är långsamt att starta, den startar skärmen först för att sen byta till sökaren när "evf only" är valt. Lite trist, men funkar.

Sen så är DR400 oanvändbart om man har starka ljuskällor i bild, det blir konstiga överskärpnings-artefakter på grenar i motljus eller kantiga saker i motljus. Syns till och med i 25% upplösning i photoshop. Men DR200 duger som tur är för det mesta och man slipper konstiga saker i motljus. (Jag älskar motljus :))

Raw filerna är fina, enkla att redigera med naturliga färger (till skillnad mot de värdelösa x-trans raw-filerna) Dock så känns de lite "tunna" på nåt sätt? Vet inte, hursomhelst, för 2500kr är jag supernöjd trots lite småproblem.

Skönt ändå att jpegarna på DR200 är så fina och högupplösta, funkar utmärkt att redigera dom ungefär som en vanlig raw fil om man lägger på lite filmbrus som sista touch. Perfekt för den som vill redigera jpegs direkt i telefonen.

Tyvärr går det bara föra över små typ 2 megapixel jpegar från kameran via bluetooth/wifi, vilket gör det helt meningslöst i de flesta fall. Så jag kör med en otg-adapter istället.
 
ANNONS