Annons

Stolen Photos!

Produkter
(logga in för att koppla)

helvis

Medlem
Lägg in denna kod i BODY-taggen så går det inte att komma runt på samma sätt som Alert-rutan där det bara är att trycka på Enter när man högerklickar:
oncontextmenu="return false"


Fredrik Johansson (Maverick),
Håll in SHIFT-knappen och tryck på länken så öppnas den i ett nytt fönster, mycket smidigare :)
 

niklasl

Aktiv medlem
helvis skrev:
Lägg in denna kod i BODY-taggen så går det inte att komma runt på samma sätt som Alert-rutan där det bara är att trycka på Enter när man högerklickar:
oncontextmenu="return false"
Funkar det även om man använder Page Info i Mozilla? Det här med bildstöld och hur man undviker det har ju diskuterats åtskilligt innan...
 

Bilagor

KGS

Aktiv medlem
Hustomten skrev:
Vem är han att bedöma bilder?
?????? ???????? ?????? ????? ?????? ?? ??????? ???????? ??????? ??????? ? ??????? ??????? ? ??, ?? ??? ? ?????? ???? ?? (mina fina kyrilliska tecken blev frågetecken)

för övrigt tycker jag att han har snott några riktigt fina alster... men det är förstås inte rätt. Vad "tjänar" han/hon på det egentligen? nån trettonåring som leker proffsfotograf i Ryssland?
 

xdork

Aktiv medlem
Han ska iaf vara glad att han inte snodde någon av mina bilder, jag hade stämt honom bums!


Hoppas ni andra gör det... och inte låter det här passera...
 

DogWalker

Aktiv medlem
Det här med att skydda bilderna från att inte kunna kopieras från webläsaren går inte såvitt jag vet. Det finns program som funkar likt en kamera, du drar upp en ruta på skärmen stor som bilden, klickar på rätt knapp, vips, du har just fotat en foto på en hemsida.

Att åtmindstone göra det svårare är att ta bort gratismedlemsskapet, vilket i sin tur gör det svårare att få nya medlemmar. Pissigt dilemma det där.

Kanske en idé är att begränsa tillgången till sidan som gratismedlem, att man bara har tillgång till forum och vissa bilder som liksom inte "har något värde".

Roine..
 

KGS

Aktiv medlem
Re: Re: Jag blir så less...

wikman skrev:
Inte bara jag som känner så, skönt :)
Vi kanske kan stjäla varandras bilder ;-)

Grannen nyttjade ofta "stulna" bilder på sin hemsida förr i tiden, men numera har jag... eh... grannen... slutat med det, fast rätt harmlöst var det allt. Först om nån skulle slå mynt av min bild skulle jag bry mej på riktigt. Men då väntar jag förstås till vederbörande har tjänat så mycket att han har nåt att stämma honom på.

Är det en finnig trettonåring som sitter i Trollhättan o stjäl bilder för att bli kändis i Ryssland så lönar det sej nog dåligt att stämma honom... men den dag han har sålt en av bilderna till en World wide reklamkampanj för Coca Cola, ja då...
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Högerklickspopuprutan är behöver man ju bara, som sagt, mata på Enter och Högerklick för att den ska försvinna.
Den bittra sanningen är att det inte går att hindra någon från att ta ner en bild.

Sen kan man ju undra över hur roligt det verkligen kan vara över att sno 300 bilder och säga att man har tagit dom själv.
 

timlu

Aktiv medlem
Han har till och med mage att lägga in sitt namn som text i bilderna!!! Undrar hur mycket han kommer tvingas punga ut med för olovligt användande av andras bilder? Vad säger BLF?
 
The administrator of photosight.ru is not online now and from all the moderators this's only me who is online now.To remove the photos there should be at least 8 moderators who'll vote for. So they will be probably deleted tomorrow.
 

i c o n

Avslutat medlemskap
müsli skrev:
Va?! "De flesta oaktiva" är alltså skumma ?? Vad menar du? Vad har aktivitetsgraden med något att göra?
Vad jag förstår så behöver man inte ens vara medlem för att se (och kopiera) bilder på Fotosidan.

Ovanligt klantigt utförd bildstöld. Det får en att undra om syftet bara varit att uppnå just detta vi ser i tråden här, dvs provokation. Om syftet istället är det som det ser ut att vara, dvs bildstöld, får man väl anta att personen har ett IQ en bra bit ner på skalan.

Sjukt är det onekligen i alla fall.
Oh ja, så har jag då upplevt det, exempelvis, många bilder som cirkulerar bla på helgon kommer från sådana medlemmar som inte är aktiva har jag med detektivarbete uppmärksammat. Men även aktiva medlemmar är inte heller alltid guds bästa barn.

Jag blir så ledsen för fotografernas skull. Hoppas den där tjuvfjanten får sig en fet smäll på fingrarna!
 

andewid

Aktiv medlem
PeterKorpi skrev:
Hej!

Jag har snubblat några gånger över javascript som förhindrar att man kan kopiera bilderna på sidan. dvs det kommer upp en ruta som säger nått i typ med fy-fy....
Vore inte det nått för fotosidan.se? Då slipper man ju vara orolig för att bilderna blir stulna.

Mvh

Peter
Visst, du kan använda ett JavaScript som hindrar musknapparna från att fungera med Internet Explorer. Men det går inte att hindra att en bild laddas ner. Den måste nämligen laddas ner för att kunna visas.
 
ANNONS