Annons

Stolen Photos!

Produkter
(logga in för att koppla)

Juhani

Avslutat medlemskap
Re: länkär man, länkar:)

mikahy skrev:
dom är bara så att dom ryska människor kan se dom riktig fotor med alla rätt ägarer...? tycker jag att den är bra, men funderar till att hur länge tar dom photosight.ru admins att koppla bort den kille?
Det verkar behövas 8 st moderatoreres "vote" för att kunna plocka bort en användare... det är väl för att de inte litar på enstaka moderatorers kraft.
 

Fotograf121

Aktiv medlem
Re: Re: länkär man, länkar:)

Juhani skrev:
Det verkar behövas 8 st moderatoreres "vote" för att kunna plocka bort en användare... det är väl för att de inte litar på enstaka moderatorers kraft.
Ett mål för Demokratiskt samhälle bättre än Diktatur!!!

Hans kretik hör ökat på vissa bildet och det är många =( (det enda jag förstår) Skulle nog inte vela veta vad dom skriver till honom...
 

balp

Medlem
PeterKorpi skrev:
Hej!

Jag har snubblat några gånger över javascript som förhindrar ... Vore inte det nått för fotosidan.se? Då slipper man ju vara orolig för att bilderna blir stulna.
Förutom att det är omöjligt att fixa ett sådant script, Skall bilden skickas över internet finns det ingen garanto att maskinen på andra sidan gör vad man tror att det skall göra. Lägger man ut information på internet får man räkna med att folk kan kopiera den. Det ända riktiga skyyddet är att ha så usla bildwer att ingen vill kopiera dem. Fast inte en det är nog säkert...

/ Balp
 

aliosha

Aktiv medlem
Maverick skrev:
Att förhindra högerklick har dessutom en stor nackdel. Det förhindrar även att man öppnar en länk i ett nytt fönster. Något som jag på modem uppskattar när man kan göra.

Mvh
Maverick
Hejsan,
Jag är en ganska ny medlem som ännu ej skrivit en mer ingående presentation, det kommer snart... Vad gäller hela den här tråden måste jag också sälla mig till alla er andra, jag blir fullkomligt tokig när sådana här stölder sker! Har tyvärr vid några tillfällen hittat mina bilder på andra sajter, otroligt svårt att hantera och i mitt fall har det hittills varit omöjligt att driva en process. Det ska sägas att i de flesta fall har det räckt med ett skarpt påpekande så har bilderna tagits bort. Sen måste jag bara säga att kommentaren längre upp i tråden om inaktiva medlemmars skumhetsgrad var otroligt klantig, man kan inte generalisera på det sättet...

För att svara på ditt inlägg:
Surfar du i IE (har inte kollat med andra browsers) kan du enkelt öppna en länk i ett nytt fönster genom att hålla ner shift-tangenten när du klickar på länken! ;-)

Mvh,
Aliosha
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: länkär man, länkar:)

121an skrev:
Ett mål för Demokratiskt samhälle bättre än Diktatur!!!

Hans kretik hör ökat på vissa bildet och det är många =( (det enda jag förstår) Skulle nog inte vela veta vad dom skriver till honom...
Jag vet inte om jag missförstår dig men...

Det borde finnas en admin som har mer kraft än de andra tex...

Som här på fotosidan.. kan det ta 10 minuter för en medlem att bli spärrad?
Efter att herr Elmfeldt fått reda på vad som hänt och fått lite bevis? Varför skulle det vara diktatur?
 

Fotograf121

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: länkär man, länkar:)

Juhani skrev:
Jag vet inte om jag missförstår dig men...

Det borde finnas en admin som har mer kraft än de andra tex...

Som här på fotosidan.. kan det ta 10 minuter för en medlem att bli spärrad?
Efter att herr Elmfeldt fått reda på vad som hänt och fått lite bevis? Varför skulle det vara diktatur?
Det var väl en blanding av seriöst och lite irroni med tanken på att Ryssland har ju varit ganska hårt styrd nu när det inte längre är så så håller alla hårt på att ingen ensam person ska styra. Sen att här är det ju helt klart vad killen ha gjort så att delita honom borde inte vara något problem sen borde väl 8 st "admins" vara online ganska ofta för liknande situationer och ingen tvekan ta bort killen. Men man kan ju se det possetiva i det hela nu skäller ganska många fotografer på honom istället...
 

madsen1

Aktiv medlem
müsli skrev:
Någon som kan översätta följande:

"Victoria Matveeva: ya pojehal v more kupatsja! prijedu tolko vecherom.. ti togda eshe ne mnogo v intene polazij, mozet eshe chenibud takoje najdesh i potom vecherom pokazesh! ladno? spasibo!"

Han har lämnat detta svar under sista bilden han lagt in här.

(Babelfish ville inte översätta detta)
" Jag ska till havet just nu) kommer att vara hemma bara på kvällen)..Nu kan du vara i inet litte till(kanske du kan hitta någånting intressant-å sen vissa mej på kvällen) ok?..Tack..)"...


Tack Peter B :)
inte fel att ha en halvryss på msn ibland
 

catweazle

Aktiv medlem
stämmning

Ni som fått era bilder stulna, varför inte stämma honom för bildstöld på en gång och samla in bevis mot honom som ni kan använda. Han är ung gick ju ut i våras så han kommer att få en inkomst.
Dessutom kostar det så gör man inte om det.
 

KGS

Aktiv medlem
Tror inte en stämning skulle ge nåt. Är det nån som förlorat nåt på att han showat med stulna fjädrar på en rysk hemsida? Har han tjänat nåt? Tveksamt va?

Sen vet vi inte ens om det verkligen är han som gjort det... det kanske är hans värsta ovän som lånat hans identitet...

Jag tror att grabben ifråga skulle ha större framgång om HAN stämde somliga, som lagt ut både namn o bild o anklagelser på en offentlig internetsida...

Vem har sagt att juridik är rättvisa?
 

RolandM

Aktiv medlem
Re: stämmning

catweazle skrev:
Ni som fått era bilder stulna, varför inte stämma honom för bildstöld på en gång och samla in bevis mot honom som ni kan använda. Han är ung gick ju ut i våras så han kommer att få en inkomst.
Dessutom kostar det så gör man inte om det.
Återstår att bevisa att det är han som gjort det åxå. Kan bli en utdragen utredning, som polisen sannolikt lägger ned i brist på bevis. Det gäller att bevisa att det är denna person som faktiskt har laggt ut bilderna på den ryska sidan (kanske är tillåtet i Ryssland?). Att det förekommer ett namn och en bild av en person är inte detsamma som att det är den personen som laddar upp bilder.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Oj, nu lyckades jag med hjälp av lite gissning bli medlem på den ryska sidan bara för att kunna skriva i kommentarslistan att en av bilderna faktiskt är min. Men jag vet inte hur man loggar ut igen...
 

Fotograf121

Aktiv medlem
MattiasL skrev:
Oj, nu lyckades jag med hjälp av lite gissning bli medlem på den ryska sidan bara för att kunna skriva i kommentarslistan att en av bilderna faktiskt är min. Men jag vet inte hur man loggar ut igen...
Så nu är du förevigt dömd till att titta på den sidan när du är inne på internet *Muahahahaaaa*
 

DogWalker

Aktiv medlem
Re: Gratismedlemmar=Parasiter??????

forry4U skrev:
Varför inte göra det svindyrt att vara medlem, säg 10 lax per år så slipper ni oss "snyltande" Gratismedlemmar,
Då kan ni tillhöra en liten exklusiv klubb där ni kan ägna er åt inbördes beundran av varandras bilder...

Är det så man skall tolka ditt önskemål eller....
undrar
/Göran Forsberg
Hej Göran!!!

Jag är också gratismedlem, eller snyltare som du vill kalla det. Jag har surfat runt på den här sidan ett tag nu som gratis, och dessutom tycker jag den är så pass bra att jag är villig att betala för brons eller silvermedlemskap. Så mycket pengar är det inte på ett år.

Vad jag menade var att ingen oseriös betalar medlemskap, som t.ex. Jura(bildtjuven). För övrigt var det bara en idé och det är tråkigt att du flög i taket av den. Kanske du har en bättre idé själv????

Roine
 

Johanandren

Aktiv medlem
Jag tycker diskussionen om att blockera högerklick är ganska dum, även om jag förstår hur ni tänker.

Tag följande i akt: För att kunna visa en bild på datorn måste den laddas ned till datorn. Alltså, så länge man kan kolla på bilderna så går det att ladda hem dem, oavsett om man blockerar och trixar som snarare ställer till det för icke-elaka personer som t.ex. som nämnts tidigare vill öppna en bild i ett nytt fönster.
 

opejo

Aktiv medlem
Hans sida har tydligen tagits ned nu, man kommer bara till inloggningsidan om man klickar på länken i början på den här tråden
 

i c o n

Avslutat medlemskap
Re: Gratismedlemmar=Parasiter??????

forry4U skrev:
Varför inte göra det svindyrt att vara medlem, säg 10 lax per år så slipper ni oss "snyltande" Gratismedlemmar,
Då kan ni tillhöra en liten exklusiv klubb där ni kan ägna er åt inbördes beundran av varandras bilder...

Är det så man skall tolka ditt önskemål eller....
undrar
/Göran Forsberg
Min kritik var i alla f riktad åt gratismedlemmar som inte engagerar sig, som inte skriver i forum, publicerar bilder eller kommenterar.

Dvs, sådana där mysko typer som är å går igenom hela ens galleri och alla andras gallerier och kanske gör nått något olovligt :(
 

müsli

Avslutat medlemskap
Vad gäller piratkopiering har ju statistik visat att Ryssarna ligger långt framme. Nio av tio program är tydligen piratkopior i det landet. I sverige är 27% av alla program piratkopior.

Och det gäller säkert inte bara program. Statistiken ser säkert liknande ut för bilder och musik, mm. Om inte ännu värre.

Ryssarna har tydligen ganska oklara regler om piratkopiering, bla finns inget straff för detta brott.

Det är kanske inte bara vodka, maffia, tjocka böcker, kyla, betong, hockeylåten, lökkupoler, kefir, Tetris, saltgruvor, spioner, balalajkor, traktorer, ubåtar, etc vi associerar med det landet. Ordet "piratkopiering" borde nog läggas till för ryssland i listan här över svenskarnas "mentala världsbild"...
 
ANNONS