Annons

Äger du en digitalkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Äger du en digitalkamera?

  • Ja

    Röster: 1,626 74.5%
  • Nej

    Röster: 557 25.5%

  • Totala väljare
    2,183

angelripper

Medlem
Vad enkelt det skulle vara om man bara behöver köpa en sådan kamera för att bli proffsfotograf.
Jag har nästan en proffskamera,men för det är jag inte något proffs.
 

angelripper

Medlem
Ja lek kan få kosta..men mest är det ett brinnande intresse för fotograferingen,man börjar i liten skala och bygger sakta upp sin utrustning tills man känner sig erfaren att invenstera till den nivå man klarar av för mera "LEK"
 

Picture

Aktiv medlem
Sponsra mig...

Nix, har ännu ingen digitalkamera men suktar efter en Minolta Dimage A1. Om någon skulle vilja ha vänligheten att skänka mig en sådan eller sälja en sådan till mig till ett kraftigt underpris alternativt byta den mot en trasig Canon T70 så skulle jag bli väldigt glad. Jag kommer då endast att ge femmor i betyg till personen i fråga och de bilder jag lägger in på FS kommer i textdelen att ha infomationen "Kameran sponsrad av..." följt av ditt namn. Alla erbjudanden mottages tacksamt i min gästbok.
 
Jag har en Dimage A1 och så otroligt nöjd =)
köpte den innan jul så jag kan inte allt ennu men det kommer med tiden =) måste köpa ett betydligt mycket större minneskort till den.
nu kan man ju få den för 9000kr och det är ju bra =)
 

Sabud

Aktiv medlem
Jag har en liten Pentax (330GS) som endast används för prylfotografering.

Oslagbart enkelt om man snabbt vill sända en bildfil till en säljsajt eller försäkringsbolaget.

Eller varför inte framhålla digitalkamerans helt oöverträffade egenskap som hjälpmedel för oss som gillar att plocka isär/renovera saker.

Till "seriös" fotografering rent privat använder jag dock fortfarande film. Jag köper ingen digitalare innan sökarna blir riktigt bra.
 

Stegau

Ny medlem
Yes, Nikon CoolPix 950. Köpte den 1999 och har varit nöjd sedan dess. Jag tänker nu skaffa en filmscanner och använda 35mm igen, det ger mig möjligheten att kanske sälja eller förstora en bra bild. Den möjligheten finns inte med en 400kb jpg, tyvärr.
 

Kalle_K

Ny medlem
Jag stod i valet om ixus 400 eller sony dsc-p12. Men då P12-an enligt mig gav det bästa intrycket vad gäller både bild och kvalitet. så fick det bli en Sony som jag är väldigt nöjd med.
ixusen tyckte jag var alldeles för pluttrig och komplicerad i menyerna och så har den bara 4mp mot sonyns 5mp
 

davidvpt

Aktiv medlem
Skaffade digitalkamera för snart 3 år sedan. Det har ju hänt en del kan man lugnt säga så nu är jag ute efter en ny fast en dslr så att jag kan fotografera lite mer kreativt. Visst kan man ta fräcka och bra bilder med min sunkiga 2MP-kompakt men det är för mycket man måste tänka på för att bilderna ska bli som man har tänkt sig. Synd att man ska känna sig för begränsad när man vill skapa något.
 

leand

Aktiv medlem
leand skrev:
Har nu me Dimage7i är mkt nöjd, Nästa gång blir nog 10D.
//Leffe
Nä inte med 10D utan köpte mig i stället A2 med handgrepp... En riklig kanon kamera. Bra praktiskt sett. Den har allt utom byta objektiv....tillräcklig med 28-200 + antishake
 

angelripper

Medlem
Ja nu har jag lekt en tid med den digitala kameran.(Canon G5).Och det har varit riktigt roligt..Men jag vill utveckla mera av mitt fotograferande.Så nu får det bli en Canon 300D.
Den ligger i en bra prisklass,och tar bra bilder.
För som jag ser,när man är inne på Fotosidan så är det många som har tagit bilder med 300:hundran
och med ett bra resultat.
 

Annika E

Medlem
Jag äger bara en digitalkamera (Canon Powershot S1 IS). Det var min första digitalkamera (Nikon Coolpix 775) som fick mitt fotointresse att vakna till liv. Som "fattig" hemmamamma har man inte råd att spendera massor med pengar på film och framkallning och få kanske 4 bra kort på en rulle... Nu kan jag fota hur mycket som helst och prova mig fram utan att det kostar nåt. Perfekt! Dessutom gillar jag att leka lite i photoshop och då är det bra att bilderna enkelt hamnar i datorn. Har drömmar om en digital systemkamera och fotoskrivare som klarar A3... :)
 

angelripper

Medlem
Ja,visst är det kul att fota utan att sabba en massa pappkort,för det blir det.
Man får göra missta och skall göra det,för det är då man lär sig konsten att fotografera.
 

aceeo

Aktiv medlem
Visst, äger föär närvarande en kompakt Avant 330, men funderar nu starkt på att köpa en Canon EOS 300D, ligger i vetig prisklas, men ändå systemkamera

// Anders
 

qwintus

Medlem
Japp, visst har jag det. Började för tre år sedan med en "billig" Samsung som tog hemska bilder om inte ljuset råkede vara perfekt. Nu har det blivit en Panasonic DMC-FZ1, webkamera av enkel kvalitet och en digital videokamera.
 

Helgesson

Aktiv medlem
Jo...jag har två...Nikon coolpix 5700, vilken isig är en katastrof, men tar skitbra bilder när man lyckas. Sen har jag en D70. Med den lyckas man alltid. :)
 
ANNONS