Annons

Hjälp med val av kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)

m.nygren

Avslutat medlemskap
Hej!
Har funderat, pratat med folk, känt på kameror, kollat priser och funktioner och annonser och varit helt inne på flera olika kameror efter varandra. (Nikon d60 och Sony a300 framförallt) Nu vill jag bara börja fota...

Hade någon tråd om mina funderingar kring d60 också: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=109466

Jag vill veta vad ni rekommenderar för kamera. Jag vill ha en i prisklass max 10 000 kr. Helst mindre. Det roligaste vore om det kunde följa med/köpas till ett teleobjektiv med en gång fast det är inget måste. Annars behöver jag såklart minneskort och väska och nån sorts kitobjektiv.

Tycker nikonkamerorna känns väldigt sköna att hålla i, kvalitetskänslan är grym. Sony är väl plastigare men dom funkar ändå, sen är dom ju billigare. Speciellt deras objektiv. Är helt ny när det gäller systemkameror. Speciellt vill jag höra om nackdelar/fördelarna med sonykamerorna speciellt a300 och nikonkamerorna och då är jag mindre säker på modell (d60,d80,d90,d200,d5000).


Tack på förhand!
 

kidroyale

Aktiv medlem
Jag skulle nog rekommendera att du lägger så lite som möjligt på själva kamerahuset så du har pengar kvar att köpa ett eller flera objektiv som du vill ha. I längden har du mer glädje av bra objektiv eftersom de (troligtvis) går att använda på ditt nästa kamerahus.

Kolla på annonsmarknaden här så hittar du säkert begagnade kamerahus och objektiv som är väldigt prisvärda.

Sen är det ju aldrig fel att satsa på de stora märkena då du automatiskt har ett större utbud av begagnade saker om du vill köpa till något.

Lycka till.
 

m.nygren

Avslutat medlemskap
Tack för svaren. Vad sägs om:
"sony A200 med batterigrepp, kitoptik och zoom 75-300 + alla originaltillbehör, som ny.
topptestad. säljes bara pga att jag har ett system till."
för 5500 kr?
 
ANNONS