Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

efterlyser tom 126-kassett

Produkter
(logga in för att koppla)

Felicia

Ny medlem
skulle så gärna vilja fota med min instamatic 133, kodak.
Eftersom att 126 kasetterna slutat tillverkas och säljas så letar jag febrilt efter någon som sparat en kasett, det går jätte bra med en tom!! någon som vet vart man kan få tag på en?
alla tips tas emot med öppna armar!
jag kommer bli jätte glad!

kram!
/Felicia
 

Fotografica

Aktiv medlem
Hur har Du tänkt?

Hej Felicia!
Kul att Du tänkt ta bilder med Din gamla Instamatickamera. Väldigt nyfiken på hur Du har tänkt att ladda den med film?? Har Du något annat förslag än det som finns på denna hemsidan: http://kodak.3106.net/index.php?p=509
så svara gärna här på detta forumet. Det är säkert fler än Du som vill prova på att ta bilder med de gamla massproducerade 126:eek:rna.
Jag har själv en av landets största samlingar av Kodak Instamatic och även en hel del andra fabrikat som licenstillverkade kameror för 126-filmen.
Hör av Dig med Din snigelpostadress så kan jag fixa en kassett.
Hälsningar från en gamling som var med på den tiden då formatet introducerades 1963.
Nils-Harald Ottosson
www.museikameror.olofstrom.net
 

Olle

Aktiv medlem
Var hittar du film att ladda kasetterna med? Jag har för mig att även om filmen är 35 mm bred som vanlig småbildsfilm, så har den en helt annan perforering.

Olle
 
ANNONS