Annons

HDR-fotografering [sammanfogade trådar]

Produkter
(logga in för att koppla)

tarragona

Aktiv medlem
Svårt att svara på... Vad har du för kamera, vilka inställningar har du när du gör HDR? T.ex. iso. Hur många bilder utgår du från när du tonemappar?

Men när det gäller brus så finns det plugins för PS som reducerar brus ganska bra. T.ex. Imagenomic Noiceware.
Hej jag har en nikonD90 iso 200 jag tar tre bilder i raw. Vart kan man få tag på programet?
 

b1967

Aktiv medlem
Hej jag har en nikonD90 iso 200 jag tar tre bilder i raw. Vart kan man få tag på programet?
Jag har tagit en hel del hdr med nikon D90 och ju mörkare bilderna är ju mer brus blev det. Mycket ljus är det bästa för att få bra HDR tycker jag.

Programmet kan du hämta från nätet, finns en testversion man kan ladda hem. http://www.imagenomic.com/

Annars kan man googla så hittar man en massa alternativ till det.
 

berzzan61

Medlem
hdr

Jag kan inte ladda upp hdr bilder (för stora) vilket format måste jag spara i ???
Har precis börjat med den tekniken och vill gärna dela med mig av mina bilder.
Tacksam för svar..
 

Andyah

Aktiv medlem
som du säger själv..dom är förstora..så förminska bilderna bara!..du får ju max ha 1024x1024 storlek och max 800kb..
 

mx_250

Medlem
Jag vill lära mig HDR!

Hej! Jag är en kille på 26 år i Malmö. Jag har en Nikon D700 och ett Nikkor 24-70 2,8 ED samt ett bra stativ.

Jag vill lära mig göra HDR bilder och jag vill lära mig det RIKTIGT RIKTIGT BRA!!

Min tanke var nu om det finns nån här i närheten som kan detta bra (visningskrav tack!) så skulle jag väldigt gärna vilja bli "utbildad" i det mot betalning givetvis. Så om det finns nån som kan detta väl och känner att dom skulle kunna tänka sig att lära upp mig mot betalning så är jag väldigt intresserad! Priser etc har jag inte en aning om så det får vi väl komma överens om.

Jag har bil och kan ta mig inom rimliga sträckor såklart. Jag har INTE Photomatix eller nåt annat HDR programm men tänkte att du som kan detta kan säkert rekomendera nåt jag ska köpa. Samt även om jag borde kanske köpa nåt annat redigeringsprogramm då jag endast har iPhoto på min iMac och det är rätt begränsat.

Ytterst tacksam på förhand!!

Är du sugen på detta så maila mig eller ring mig!!

mx_250@hotmail.com // 0709-426342

Mvh Paul Lundqvist
 
ANNONS