Annons

Nyköpt Sony A6000

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonton

Ny medlem
Har precis köpt en A6000 som rubrik, på sitter kit objektivet men jag vill ha fler objektiv, bättre objektiv, mer allrounda objektiv.
Är sprillans ny med det här med foto och skulle gärna ha hjälp med vad exakt jag ska leta efter..

Finns det någon multiadapter exempelvis?
Vad ska jag ha för landskap, natur, porträtt bilder? Även sporter?
Köper helst bättre begagnat, men det är ju en jäkla djungel med manuella, automatiska, stora, långa, brännvidder, adaptrar osv osv...

Och ja jag ska läsa "fotoskolan" som finns här på forumet 😊 Men under tiden vill jag gärna stilla mitt shoppingberoende lite hehe..
Mvh Emil
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Har precis köpt en A6000 som rubrik, på sitter kit objektivet men jag vill ha fler objektiv, bättre objektiv, mer allrounda objektiv.
Är sprillans ny med det här med foto och skulle gärna ha hjälp med vad exakt jag ska leta efter..

Finns det någon multiadapter exempelvis?
Vad ska jag ha för landskap, natur, porträtt bilder? Även sporter?
Köper helst bättre begagnat, men det är ju en jäkla djungel med manuella, automatiska, stora, långa, brännvidder, adaptrar osv osv...

Och ja jag ska läsa "fotoskolan" som finns här på forumet 😊 Men under tiden vill jag gärna stilla mitt shoppingberoende lite hehe..
Mvh Emil
Kitobjektivet är just ett allround. Det jag rekommenderar att du skaffar är ett par ljusstarka fasta objektiv som det finns flera riktigt bra och prisvärda. Mina favoriter är Sony 35/1.8 OSS och Samyang 85/1.4. Det sistnämnda är optiskt fantastiskt och billigt, men enbart manell fokus. På A6000 funkar det bra tack vare peaking.

Sony 50/1.8 OSS är också grymt bra och ljusstarkt och mycket prisvärt.

Annat kul är Samyang 8 mm fisheye. Härligt objektiv som inte heller kostar speciellt mycket.


/Mats
 

smislo

Aktiv medlem
Har precis köpt en A6000 som rubrik, på sitter kit objektivet men jag vill ha fler objektiv, bättre objektiv, mer allrounda objektiv.
Är sprillans ny med det här med foto och skulle gärna ha hjälp med vad exakt jag ska leta efter..

Finns det någon multiadapter exempelvis?
Vad ska jag ha för landskap, natur, porträtt bilder? Även sporter?
Köper helst bättre begagnat, men det är ju en jäkla djungel med manuella, automatiska, stora, långa, brännvidder, adaptrar osv osv...

Och ja jag ska läsa "fotoskolan" som finns här på forumet Men under tiden vill jag gärna stilla mitt shoppingberoende lite hehe..
Mvh Emil
Vi alla väntar att SONY ska komma med 16-50/2.8 och 40-150/2.8 för APS-C... kanske om några år...
 
ANNONS