Annons

Fuji UK röker på?

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Modellen i fråga hade säkerligen inget emot att bli fotograferad med bara bröst, men uppenbarligen var inte alla fotografer medvetna om att det skulle bli halvnaket och kände sig illa berörda. De var där för att testa en ny kamera, och alla tycker inte det är ok med naket.

Detta är nog inte bara en "typisk svensk reaktion" eftersom det hände och uppmärksammades i Storbritannien.
Enligt inläggsförfattaren vad det bara denne själv som reagerade, de andra verkade tycka det var ok.

Om Lolita, anorexia, Auschwitz, etc, vad har det med saken att göra, har ni rökt???

Har ni verkligen fotat modeller?
 

tormig

Aktiv medlem
Hallå, det är inte 60talet nu.
Det finns en bild som jag antar är henne i länken (suddig bild för att inte uppröra?).
Om du läser en gång till lite långsammare så ser du att jag inte säger att "hon en "Lolita" med anorexia".
Jag skrev: "som idag förknippas med Lolita och anorexia."
Hur gammal hon är kan jag inte avgöra, men det finns mycket info om hur modeindustrin har med anorexia att göra.
Modeindustrins har ju ett Lolita och anorexia ideal sen andra världskriget och verkar inte vilja släppa den.
Orsaken kan vara att manliga homosexuella klädskapare vill se en ung manlig figur eller att det handlar om ett Auschwitz ideal.
Årtionde efter årtionde samma smala tjejer. Efter tredje världskriget kanske det blir muskulösa manliga modeller istället eller mulliga damer, vi som lever då får se. ...
"Auschwitz ideal"?? Jaha, tror vi just nådde en nivå där Godwins lag träder in och det är dags att avsluta.
 

afe

Aktiv medlem
Enligt inläggsförfattaren vad det bara denne själv som reagerade, de andra verkade tycka det var ok.

Om Lolita, anorexia, Auschwitz, etc, vad har det med saken att göra, har ni rökt???

Har ni verkligen fotat modeller?
Om man bjuder in fotografer för att testa en ny kamera, och inte berättar att det kan förekomma nakna modeller tycker jag arrangören gjort fel (vilket Fuji verkar hålla med om). Jag fotograferar nakna människor oavsett kön, kroppsbyggnad eller annat.
 

iSolen.se

Guest
Om man bjuder in fotografer för att testa en ny kamera, och inte berättar att det kan förekomma nakna modeller tycker jag arrangören gjort fel (vilket Fuji verkar hålla med om). Jag fotograferar nakna människor oavsett kön, kroppsbyggnad eller annat.
Det är en relevant åsikt även om modellen denna gång inte var naken.

Modeller får väga vad de vill och se ut som de vill, det gör vårt jobb bara mer intressant.

Så: " Lolita, anorexia, Auschwitz"

VA?
 

iSolen.se

Guest
Så du menar att modeindustrin är sund?
i så fall häpnadsväckande!
Jag eller vad jag sett ovan har ingen inte ens nämnt mode.

Och även om om det skulle nämnts, vad har det med "Lolita, anorexia, Auschwitz" att göra? Lolita = under tonåren, anorexia är en sjukdom. Auschwitz var ett koncentrationsläger för att mörda judar.

Modellen verkar vara typ 23-28, inte naken och inte sjuk. Det finns inget som antyder tvång, dåligt mående, dåligt betalt etc.

Inga halmgubbar tack.
 
ANNONS