Annons

wacom rullgrej i photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

FelixSwensson

Avslutat medlemskap
Hejsan! Köpte för ett tag sedan en Wacom Bamboo och som ni vet så finns det en snurrsak på själva plattan. Annars kan den användas för zoomning, bläddring med mera men jag skulle vilja använda den för att ändra penselstorleken i photoshop. Vet någon hur man gör detta?

Tack på förhand
Felix
 

Fibbe_15

Aktiv medlem
Hejsan! Köpte för ett tag sedan en Wacom Bamboo och som ni vet så finns det en snurrsak på själva plattan. Annars kan den användas för zoomning, bläddring med mera men jag skulle vilja använda den för att ändra penselstorleken i photoshop. Vet någon hur man gör detta?

Tack på förhand
Felix
Jag har ingen wacom själv men om jag har förstått det rätt hur dom fungerar så ska det följa med ett program där du kan ändra vad knapparna ska göra.

För att ändra penselstorleken så ska du ställa in knapparna på:

För att minska: [
För att öka: ]
 

Guran99

Aktiv medlem
Själva "snurrplattan" kan bara användas för zoom el. bläddring. Däremot kan du använda någon av knapparna till förstora/förminska penseln genom att ställa in lämpligt tangentkombination för dem
 

ExplorerJonsson

Aktiv medlem
Jag vet inte hur programvaran ser ut som följer med till bamboo. I inställningsprogramet för intuos så har jag ställt in den ena slidern till att öka/minska pennstorleken.
Det enda jag behövde göra var att gå in i inställningarna - kliska på verktyg - välja tabben för tryckremsa - sätta in att funktionen ska vara tangentkombinationer och sätta in större resp. mindre knapparna så funkade det hela.
 

Bilagor

Vevo

Aktiv medlem
Programvaran för Bamboo ser ut så här och jag har aktiverat funktionen "Tangentkombination..." för alla mina funktioner, även plattans funktioner.
 

Bilagor

ANNONS