Annons

Mx-1

Produkter
(logga in för att koppla)

mats.johansson.794

Aktiv medlem
Hej
Har en k-5ii och en rad objektiv och gillar helt klart Pentax. Då man ibland inte har eller orkar ta med sig dslr kameran funderar jag på att införskaffa en mx-1 som kan ligga i jobbväskan. Den verkar vara väldigt billig nu och tar nog slut snart. Cyberphoto har inga kvar t ex. Någon som har den, hissar eller dissar?
 

matti

Aktiv medlem
Har ingen hands-on erfarenhet av den...men kollat in den ganska noga på nätet. Verkar vara en mkt trevlig kamera. Men den är ju inte så mycket mindre än din K-5:a med t.ex ett 21/3,2 limited B-)
 

mats.johansson.794

Aktiv medlem
svar

Har ingen hands-on erfarenhet av den...men kollat in den ganska noga på nätet. Verkar vara en mkt trevlig kamera. Men den är ju inte så mycket mindre än din K-5:a med t.ex ett 21/3,2 limited B-)
Just Pentax små fasta objektiv gör ju att kameran blir ganska nätt. Mitt dilemma är dock att jag har K-5an med alla objektiv mm i en ryggsäck som allt som oftast inte hänger med på jobb. Vill inte släpa på mer grejer i jobbet (ej fotograf) än nödvändigt och med mycket dyrbara saker ökar ju risken för stöld också.

Min tanke är att ha denna liggande i portföljen utifall ett motiv dyker upp och när jag är på vift i städerna mitt jobb tar mig till. Zoomoptik känns som jag behöver, mobilen är tråkig att fota med.

Skulle Pentax göra en "gatufoto"kamera med retrodesign och APS sensor med fokus på hög ISO-känslighet, EVF-sökare och K-fattning skulle jag springa till affären med en gång:)
 

TH-56

Aktiv medlem
Jag har den och den är mycket mindre än K-5:an.
Går ledigt ner i jackfickan och tar förvånansvärt bra bilder.
Och så är den snygg också!
 

Bilagor

mats.johansson.794

Aktiv medlem
Oops

S**an vad snygg den var med läderväskan. Beställer en imorgon rent på utseendet:)
Ska försöka få tag på silver-versionen men den verkar slut i Sverige (till lågt pris). Får nog köpa från Tyskland.
 

matti

Aktiv medlem
I stand corrected :) Riktigt läcker kamera...mattkromade mässingskåpor som på gamla goda tiden...bara en sån sak B-)
 

mats.johansson.794

Aktiv medlem
Beställd

Beställde en silver i morse från Tyskland via Pixmania (de har den för ca 3000 kr). Nu återstår bara att jaga efter det snygga läderfodralet:)
 
ANNONS