Annons

Bildvisning på ipad

Produkter
(logga in för att koppla)

pogu

Aktiv medlem
Ett dyrt alternativ kanske kan vara att använda CamRanger wi-fi adapter. Då kan man nog titta på bildvisning på paddan?
......
......

QUOTE]

CamRanger kan jag rekomendera ! Kör med en D810 där jag ställer in RAW+JPG(low) Då laddar IPaden ner jpg:en för att titta på. Eftersom jag kör lägsta jpg:n så går det ganska fort.
Sedan går det att styra hela kameran från IPaden. Otroligt bra vid produktfoto ! Man springer runt med Ipaden i hand och fixar ljus mm så tex det inte blänker på fel ställe mm.
Sedan finns det mera inställningar som gör att man kal langa över Ipaden till en kund som direkt kan se resultatet under fotograferingen. Kan vara bra men inte alltid :)
 

iSolen.se

Guest
Ett dyrt alternativ kanske kan vara att använda CamRanger wi-fi adapter. Då kan man nog titta på bildvisning på paddan?
......
......

QUOTE]

CamRanger kan jag rekomendera ! Kör med en D810 där jag ställer in RAW+JPG(low) Då laddar IPaden ner jpg:en för att titta på. Eftersom jag kör lägsta jpg:n så går det ganska fort.
Sedan går det att styra hela kameran från IPaden. Otroligt bra vid produktfoto ! Man springer runt med Ipaden i hand och fixar ljus mm så tex det inte blänker på fel ställe mm.
Sedan finns det mera inställningar som gör att man kal langa över Ipaden till en kund som direkt kan se resultatet under fotograferingen. Kan vara bra men inte alltid :)
Den verkar väldigt bra, är den bättre än en WT-4? Kostar nästan lika mycket verkar det som.
 

Kullis

Aktiv medlem
ett Eye-fi kort som heter PRO gör så att du kan skicka RAW filer ifrån kameran till ipaden.
Alternativt sparar du bilderna i Raw på ett kort och som jpg på Eye-fi kortet som skickar till ipad.
Det finns 2 st alternativa tillverkare av 'Eye-fi' kort (som är billigare, men bättre/sämre? vet jag ej)
 

skurken

Aktiv medlem
ett Eye-fi kort som heter PRO gör så att du kan skicka RAW filer ifrån kameran till ipaden.
Alternativt sparar du bilderna i Raw på ett kort och som jpg på Eye-fi kortet som skickar till ipad.
Det finns 2 st alternativa tillverkare av 'Eye-fi' kort (som är billigare, men bättre/sämre? vet jag ej)
Jag använder Eye-Fi Mobi Pro och den kan skicka RAW filer till paddan om man nu skulle vilja det. Ett snabbt och så här långt väl fungerande kort.
 

sb45

Aktiv medlem
Ett dyrt alternativ kanske kan vara att använda CamRanger wi-fi adapter. Då kan man nog titta på bildvisning på paddan?
......
......

QUOTE]

CamRanger kan jag rekomendera ! Kör med en D810 där jag ställer in RAW+JPG(low) Då laddar IPaden ner jpg:en för att titta på. Eftersom jag kör lägsta jpg:n så går det ganska fort.
Sedan går det att styra hela kameran från IPaden. Otroligt bra vid produktfoto ! Man springer runt med Ipaden i hand och fixar ljus mm så tex det inte blänker på fel ställe mm.
Sedan finns det mera inställningar som gör att man kal langa över Ipaden till en kund som direkt kan se resultatet under fotograferingen. Kan vara bra men inte alltid :)
Det var inget billigt alternativ över 3000:- men den verkar funka bra till Canon 7DII
 

MoreX

Aktiv medlem
Detta är ju en Camranger fast med annat märke. Samma hårdvara och samma app
Undrar om Camranger appen funkar även till denna? Gjorde en sökning i appstore på xtreme tether - ingenting hittades...?! Känns som om detta är ett något osäkert kort i form av en piratkopia som till varje pris försöker stoppas av Camranger.

Som sagt - någon som testat Xtreme Tether?
 

abatarphoto

Aktiv medlem
OT
Om jag vill koppla min Nikon D700 till en läsplatta med HDMI kabel. Kan jag då se bildvisningen på läsplattan från kamerans minneskort i fullskärmsläge med histogram mm?
 
ANNONS