Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

cardazio

Aktiv medlem
Blev en AD60B till denna gång. Har letat förgäves efter en begagnad, men detta var ju snäppet bättre.

Får se om jag kan pruta ned 1200Ws-huvudet bara :)
 

erdeljan

Aktiv medlem
Från den ursprungliga tråden:
Adobe Fotoplaner 800kr rabatt på Elgiganten, just nu 599kr och ja det går att lägga till denna även om man har en pågående månadsprenumeration.
Fotoplan 20GB

Fotoplan Cloud 1TB
Det gick inte att betala med kort (testade tre olika) så fick betala med swish och fick Licensnyckel som man sen knappar in. Instruktioner hur man aktiverar finns här: https://static.exertisztorm.net/files/shared/Adobe_-_How_to_Activate_your_Subscription_2018-12-05.pdf
 

LinsLucas

Aktiv medlem
Googlade runt och tror att 3år är max.
Jag ringde Adobe och säljaren menade att man endast kan aktivera ett år i taget. Ska man ha tre år måste man tydligen ha någon företagsdeal. Någon som kan bekräfta?
synd eftersom jag tänkte slå till när det var bra pris.

synd att dom inte har samma deal på Lightroom Classic. Jag har hellre bilderna på min egen NAS än i molnet.
 

Fredsson

Aktiv medlem
Har försökt både i går och i dag att beställa från Elgiganten men det lyckas inte. Får ett meddelande att produkten har utgått eller inte finns i erforderligt antal. Lika om jag försöker med kort eller swich. Skulle ju gälla till söndag.
 

Tompy

Medlem
Har försökt både i går och i dag att beställa från Elgiganten men det lyckas inte. Får ett meddelande att produkten har utgått eller inte finns i erforderligt antal. Lika om jag försöker med kort eller swich. Skulle ju gälla till söndag.

Konstigt, borde fungera.

Köpte photography plan för en timme sedan från elgiganten och betalade med kort. Utan problem. Även aktiverat den hos Adobe till min redan existerande prenumeration.
 

LinsLucas

Aktiv medlem
Jag köpte ytterligare ett år till, la in koden och den nu visar: "Går ut 19 aug. 2022."
Tack för upplysningen!
En dum fråga bara. Men var aktiverar man koden/licensen? Jag loggade precis in på min profil på Adobe för första gången på flera år, men jag hittade ingenstans där man kan aktivera licenser?
Är det så enkelt att det görs direkt i LR CC?

Idiot-bonusfråga nr 2: Hur laddar jag ner LR CC utan att teckna upp mig för ett abonnemang? Det står att det är 7 dagars "gratis" testperiod. Måste jag registrera en betalning och sedan avbryta abonnemanget?
 
Senast ändrad:

erdeljan

Aktiv medlem
Redan har konto, se nedan:

1. Visit: https://creative.adobe.com/redeem
2. Sign in or Create an Adobe ID
3. Enter the redemption code, and then click Activate Membership / Activate Subscription
4. Accept the Terms and conditions.
5. In the credit card page, enter your credit card details, and click Save. To skip entering credit
card details, click Remind me later. Entering credit card details helps ensure the continuity of
your subscription.
6. Download and install the software.
Note:
If you have an existing subscription, see:
I have an active subscription. How do I use a redemption code?
For Help with redeeming a code, see:

Bland annat står det:

If you redeem with the same Adobe ID

If you already have the same plan or product, and redeem with the same Adobe ID:

If your payment plan is Annual plan, paid monthly, Adobe stops charging your credit card after you redeem the code. After the redemption code subscription term expires, Adobe resumes charging your credit card.If your payment plan is Annual plan, prepaid, the redemption code term is added to the end of the paid subscription term.
 
ANNONS