Annons

Bästa nätundervisningen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Scarlet

Aktiv medlem
Jag har moderskeppets grundkurs i photoshop i grunden. (då när de fanns på Jönköpings universitet) Sen har jag läst på egen hand och lärt mig massor på Youtube.
Så nu är det dags att hoppa på någon sida på nätet för att få mer kunskap. Jag behöver kunna photoshop bättre och jag letar efter grundförståelse inte bara massa recept.
Vad rekommenderar ni Moderskeppet, NAPP, Creative Live eller Lynda. Finns det någon mer?
 

Gucco

Avslutat medlemskap
Varför välja

Varför välja?:) Moderskeppet guld och övriga kan komplettera varandra. Det går att plocka information på olika platser, beroende på vad som just för dagen är aktuellt.
 

Scarlet

Aktiv medlem
Budgeten tvingar mig till ett val! :eek:( och sedan så har jag upptäckt att mycket av den kunskap jag tillägnar mig via youtube o div andra tutorials, tenderar att bli metoder och att jag missar en grundförståelse. Så jag tänkte att någon här på fotosidan har säkert testat och vet mer än jag! Tack för svar så här långt.
 

Gucco

Avslutat medlemskap
Moderskeppet guld

Moderskeppet guld har ingående videokurser i skilda ämnen, nya tillkommer kontinuerligt. Det går att köpa för några månader eller ett år, jag finner dessa instruktionsfilmer både intressanta och pedagogiska.
 

at1981

Aktiv medlem
Utbildning på nätet!

Hejsan!


Det enda som jag känner till och kan komma på som komplement är Digital-Tutors och Lynda där man liksom moderskeppet prenumererar på dessa internationella utbildningstjänster!


MVH at1981 !!
 

Kent Karlsson

Aktiv medlem
Företag med utbildning på nätet

Kelby training är nog det som tillsammans med Lynda har det bredaste utbudet jag sett! Både foto och bildbehandling i stort utbud! Scott Kelby och hans gäng är ju också inblandade i NAPP. Tycker att utbudet på Kelby Training är stort och ger valuta! Det enda är att du måste hänga med på engelskan på dessa!
 

easyrider

Aktiv medlem
Jag tror att creative live är bäst. Kurserna går verkligen på djupet och det är alltid erfarna och framgångsrika fotografer som undervisar. Du kan som tittar ställa frågor. Seminarierna är flera timmar långa och på engelska förstås.
 

Scarlet

Aktiv medlem
Engelska i photoshop

Nej engelska är inte ett problem. Eftersom jag har en engelsk version av ps så är det nog snarast så att det är dom svenska beteckningarna som gör att jag får tänka till. Creativ Life säljer ju enstaka kurser, intressant, jag fixar ett konto där omedelbart. Gick inte Kelbys sida och napp ihop. Jag ska kolla upp det. Tack för alla tips! Gott att höra att ni har så goda erfarenheter.
 

easyrider

Aktiv medlem
Om du är ute efter kunskaper i photoshop så kan det hända att napp eller lynda är bättre än creative liev. Creative live är grymma på helleheten. Ex modefoto, bröllop, landskap etc. Det finns olika nivåer på creative live, men många av användarna är redan yrkesfotografer som vill lära sig mer. Man får betydligt mer ut av creative live än moderskeppet om man redan har grundkunskaper.
 

benganj

Aktiv medlem
Jag föredrar lynda framför creative live. Tycker lynda går igenom programmet mer gryndläggande. Man kan också testa 7 dagar gratis.
 
ANNONS