Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Sony A77 II med Sigma 50-500 "Bigma"

Jag köpte ett begagnat Bigma för rätt många år sedan - skruvdrivet. Har till och ifrån haft synnerligen blandade resultat, och ville nu verkligen stämma av om det sätter skärpan. På A77 II så jobbar det verkligen bra, nu när man äntligen lärt sig ställa in alla parametrar. Resultat från promenad i Rålambshovsparken idag.
 

Bilagor

js1

Aktiv medlem
Sony A77II med Sigma 105/2,8 Macro
Gick en sväng i solskenet igår och plåtade lite vårblommor. Liveview och vinklingsbar skärm är överlägset vid dessa låga vinklar. Skärmen fungerade mycket bra trots solljus. :)
 

Bilagor

Senast ändrad:

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Tåkern apr 2015

Kort besök till Tåkern med min A77 II + Sigma 70-400. Kan nu konstatera att A77 II har ett väldigt bra autofokus och levererar så att jag är nöjd. Sen kan man ju alltid önska att fåglarna flög förbi på kortare avstånd. // Bertil
 

Bilagor

Surgeon

Aktiv medlem
Fick hem adaptern så att jag kan köra mitt Sigma EX 105/2,8 Macro på min nya Sony A7.

100% manuellt, så underbart skönt med kvaliteten på A7 att se slutresultatet direkt på skärmen.

Grym kamera som blir ännu bättre med en superskarp lins som Sigman
 

Bilagor

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Scandinavian Photo Sveavägen

Passade på att titta in i den nyöppnade affären, och öppnade plånboken. Det blev en DSC RX 100 III. Den är enastående. Den har en blixt som jag inte kan begripa hur väl den fungerar. Mina partybilder lägger jag inte upp här, men väl en doppinghona från dagens promenad.
 

Bilagor

Znutt

Aktiv medlem
Daytona beach

Försökte fota pelikaner (tror jag)..... med nex-7 och 50-210.
Inget höjdar objetiv kanske men litet och smidigt om man reser.....
 

Bilagor

freddan_6

Aktiv medlem
Försökte fota pelikaner (tror jag)..... med nex-7 och 50-210.
Inget höjdar objetiv kanske men litet och smidigt om man reser.....
Jag tror det är den relativt långa (?) slutartiden som gör att den inte är så skarp, vänster vingspets (settt ur fågelns perspektiv) ser skarp ut men resten av fågeln är lite suddigare.
 
ANNONS