Annons

Canonobjektiv för resa, telezoom och/eller vidvinkel?

Produkter
(logga in för att koppla)

JuliaL1

Medlem
Hej!

Vill börja med att säga att jag är en riktig amatör när det gäller foto och utrustning, så ber om förståelse för "n00biga" frågor samt helst n00b-anpassade svar ;P

Till min fråga: Jag ska resa i Peru i mars vilket jag även gjorde för 2 år sedan. Då lånade jag min systers kamera som är en Canon med orgninalobjektiv och en telezoom med brännvidd 70-300. Det var jättekul att experimentera med hennes kamera och att kunna fota djur och natur på långt håll, vilket jag gärna vill kunna göra den här gången med. Har skaffat en Canon D600, och är nu ute efter begagnade objektiv. Har kollat lite på blocket på objektiv med samma brännvidd (70-300), men är osäker på hur jag ska avgöra vilka som är något att satsa på. Finns så många olika modeller. Är det stor skillnad i kvalitet mellan Tamron, Canon och Sigma? Kan 55-200 vara ett alternativ? Snälla ge mig tips på vad jag borde tänka på! Tar även gärna emot tips ang. vidvinkel, har aldrig använt ett sådant, men tänker att det kanske skulle vara kul att använda för bra landskapsbilder. Vill spendera max ca. 2000 kr per objektiv (begagnat).

Tack på förhand!
Mvh
Julia
 

JuliaL1

Medlem
Oj, upptäckte just att jag la den här i fel forum kanske, det ska inte ligga under pro. postar i den vanliga canontråden :)
 

rronnbac

Aktiv medlem
Canon 55-250 IS STM är ett bättre val, det är i princip lika ljusstarkt, men modernare, lättare, billigare, mindre och de sista 50mm gör mindre än man tror
 
ANNONS