Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra områden/intressanta motiv (skåne)

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddson

Medlem
Försöker komma på intressanta ställen att ta foto på som är lite "urban" stil men har svårt att komma på bra ställen i skåne. Kanske någon har något tips? Även Tips på bra vinklar? Kommer självklart testa mig fram, annars är det ju inget kul :)

Men liten extra push är aldrig fel.
 

Frekeman

Aktiv medlem
Om det är gatufoto du tänker på, eftersom du precis har gått med i den poolen, så är det väl vilken större centralort som helst som gäller. Sen föreslår jag också att du studerar gatufoton och gatufotografer i allmänhet för då kommer du nog att känna igen potentiellt bra områden och även vad du kallar för vinklar. Detta tar dock tid så börja nu! Exempel på bra gatufoto finns på www.magnumphotos.com och jag föreslår att du kikar på bland annat Elliot Erwitt, Bruce Davidson, Harry Gruyaert, Alex Webb och Matt Stuart där. Nu är alla deras foton kanske inte gatufoton men flera kan nog klassas på det viset. Kolla också Joel Meyerowitz och Fred Herzog. Joel Mermelstein är också givande.

Lycka till!
Mvh
Fredrik
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Finns många olika sorters miljöer i Malmö, från industriområden till moderna lyxiga bostadsområden.

Nu på sommaren passar olika skånska marknader bra för gatufoto.
 

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Skånes kuststäder Åhus, Ystad, Simrishamn och som tidigare nämnt Malmö (Limhamn) exempelvis har fina miljöer, annars att åka runt kusterna så hittar man alltid nåt tycker jag.
 
ANNONS