Annons

Sälja Canon 1000D + objektiv hjälp att värdera

Produkter
(logga in för att koppla)

n-212

Ny medlem
Hej!

Jag vill sälja min Canon 1000D som är i bra skick men eftersom jag inte riktigt är påläst så vet jag inte hur mycket som är rimligt att ta för den. Jag har även 2 st exta objektiv som jag tänkte sälja tillsammans med den, ett 75-300 mm och ett 50 mm (plus 18-55). Laddare och väska och stativ finns också. Om någon skulle kunna hjälpa mig att sätta ett rimligt pris så skulle det vara toppen :)
 

martley

Aktiv medlem
Kameran är tyvärr inte värd så mycket. Via Prisjakt hittade jag en butik om säljer en begagnad för 599. På Tradera finns också ett hus med fastpris på 599 och ett hus med kitobjektiv med utropspris 700. Det ger väl en liten fingervisning tror jag. Objektiven kan kanske ge lite mera, de brukar inte sjunka lika mycket i pris, men det behövs nog lite mer data, som t.ex. tillverkare, bländaregenskaper, bildstabilisering och autofokusmotortyp.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Tänk på att firmware 1.0.5 och tidigare har en bugg som kan döda kameran. Kan vara bra att veta så att inte köparen får BUSY som felmeddelande när den väl köpt kameran.
 
ANNONS