Annons

Tretorns vinterstövlar DBZ, nått att ha nu i kylan?

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Det är nästan 20 år sedan jag frilufsade på vintern.

Eftersom jag skall både fiska i Lödde å och fotografera utomhus under kommande vintersäsong behövde jag lite vinterskor.

Jag köpte ett par Tretorn DBZ och ett par Columbia Cascadian Summit.

Några erfarenheter av dem?

Att de är varma är så klart, men det jag saknar är erfarenhet från just fodrade gummistövlar.

Var tycker ni med erfarenhet är gränsen för en stillastående fiskare/fotograf vad gäller väderlag med dessa?
 

Gunnar D

Aktiv medlem
ett par tunna sockor, ej bomull, gärna syntet mot foten och sâ ullfrotte utanpâ sâ hâller du foten hyfsat torr.
Ta med ett komplett ombyte oxâ ifall det blir en lâng dag.
 

mipert

Aktiv medlem
Schysst med ”input”.

Jag behöver inget extremt, det handlar om att hålla sig varm (och torr) under ett par timmar vid en kylig åkant eller på en slaskig åker.
 

mipert

Aktiv medlem
Förresten, smått otroligt men i morse hittade jag mina hemtillverkade damasker i G1000-väv.
Jag gjorde dem för 21 år sedan eftersom jag tyckte de militära var för dåliga.

De kom aldrig till användning, förmodligen för att någon korkad kapten tyckte att man skulle lida för att förtjäna något...
 

Bilagor

jpersson

Aktiv medlem
mipert skrev:
Jag behöver inget extremt, det handlar om att hålla sig varm (och torr) under ett par timmar vid en kylig åkant eller på en slaskig åker.
Inget extremt? :) Blodcirkulationen i fötterna mår inte bra av att man står stilla så länge. Det är rätt lätt hänt att man börjar att frysa. Ett trick är att inte ställa sig direkt på marken.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Tips

(sjö)Stridskänga 90.Vattentät (relativt i alla fall) och skön. Dessutom har den både dragkedja och snörning. 1100 kr tror jag den kostar . AK4 medföljer ej !!!
 

mipert

Aktiv medlem
Nu har jag redan köpt stövlar/kängor.

Jag är inte helt ovan vid extrema förhållanden om vi säger så. Har både stått och legat stilla under lång tid i kyla och rusk. Men jag var 20 år senast.
Ville mest veta om någon har erfarenhet av just de prylar jag köpt...
 
ANNONS