Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bruden 15 cm längre än mannen

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoKotten

Aktiv medlem
Hej, jag ska ta bröllopsbilder till ett par och känner mig plötsligt lite osäker. Bruden är nämligen ca 15 cm längre än mannen. Tvärt om är man van vid men inte detta. Jag skulle behöva lite tips om poser för just detta. Posta eller länka gärna lite bildförslag. Tack på förhand
 

FiCa1

Aktiv medlem
Eh?

Hej, jag ska ta bröllopsbilder till ett par och känner mig plötsligt lite osäker. Bruden är nämligen ca 15 cm längre än mannen. Tvärt om är man van vid men inte detta. Jag skulle behöva lite tips om poser för just detta. Posta eller länka gärna lite bildförslag. Tack på förhand
Vad är problemet?
 

Christer2

Aktiv medlem
Hej, jag ska ta bröllopsbilder till ett par och känner mig plötsligt lite osäker. Bruden är nämligen ca 15 cm längre än mannen. Tvärt om är man van vid men inte detta. Jag skulle behöva lite tips om poser för just detta. Posta eller länka gärna lite bildförslag. Tack på förhand
Kanske foton där bruden står lite längre bak än "gummen" så att det ser ut som om de står bredvid varandra och är lika långa?

Kanske fota dem en och en och sedan göra bilder med personerna i olika lager.

Kanske bara fotografera som vanligt. Alla inblandade har nog upptäckt längdskillnaden redan ;-))

(Försök till ironi över ett problem som knappast borde vara det.)
 
Senast ändrad:

Colonel Bogey

Aktiv medlem
Bidlgoogla t ex "bride taller that groom" så ser du massor av exempel. Eftersom de inblandade redan är medvetna om "problemet" så känns det fånigt att manipulera bilden. Konventionella poser, poser som ser naturliga ut men där paret inte bara står rakt upp och ner, kanske nån bild som lite humoristiskt avdramatiserar det hela?
Skulle tro att sånt var ett större problem förr...
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Förstår inte heller problemet, dom ska gifta sig och gillar nog allt hos den andra. Så fota på som vanligt, eller är det du som inte gillar det och ska be dom göra annorlunda poser bara för du tycker det ser onormalt ut? Då skulle jag nog hellre varit utan bilder.
 

FotoKotten

Aktiv medlem
Förstår inte heller problemet, dom ska gifta sig och gillar nog allt hos den andra. Så fota på som vanligt, eller är det du som inte gillar det och ska be dom göra annorlunda poser bara för du tycker det ser onormalt ut? Då skulle jag nog hellre varit utan bilder.
Håller fullständigt med. frågan ställs för att det finns önskemål från bruden direkt... Tyvärr
 

geol

Aktiv medlem
Jag har sett en lösning tidigare där bruden sitter på en stol och brudgummen står bredvid.

/Gunnar
 

Christer2

Aktiv medlem
Håller fullständigt med. frågan ställs för att det finns önskemål från bruden direkt... Tyvärr
Förstår TS fråga i ämnet - men har svårare att förstå brudens dilemma. Alla vill väl vara långa i stället för att inte vara det. Bruden är det - skäms inte för det, tjejen. Skäms inte heller för din man - åtminstone inte nu och inte av det skälet.
 
ANNONS