Annons

Första gången

Produkter
(logga in för att koppla)

Meegazoon

Ny medlem
Hej!

Sommaren 2017 gifter sig mina 2 goda vänner. De är i full fart med all planering mm.
Alla deras vänner har fått sig ett par roliga uppgifter inför deras bröllop som ex ordna välkomst skyltar mm.. Min blev såklart att fotografera.

Nu är det såhär att de har bokat en proffs fotograf till bröllopet, men den här personen kan inte klona sig när det gäller att fotografera killarna/tjejerna innan bröllopet. Alltså ska jag fotografera mannen och hans best men medan fotografen tar bruden och hennes tärnor.

Lite om mig själv..
Är absolut en amatör men med ett stort intresse för fotografering. Fann detta intresset i våras under en semester när jag lånade min polares Nikon och tyckte att det roligaste under semestern var att fotografera. Åkte hem och köpte mig direkt en Sony A5000/kit för att börja lära mig allt genom träning, youtube, nätet, forum mm.... Fotograferar mycket Landscape och street just nu. Använder Lightroom till efterbehandlingen.

Kommer att skaffa mig en Sony A7II strax efter lite forskning i vad som kommer passa mig när det gäller kamera huset.

Det jag ber er är egentligen om Tips/råd inför den här för fotograferingen.
Var jag kan lära mig?
Hur ska jag träna öva?
Vilka 2 objektiv som är viktigast? eller fler..
Vad är svårast?
Vad ska jag tänka på?
Ja ni vet, jag kan fortsätta med frågor. Kom med tips mm.

Tack i förhand !!!

Mvh Karl
 
ANNONS