Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratkopierat?

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Hej!
Jag köpte en begagnad dator i veckan och installerade Lightroom 5 idag. Med en köpt licens. När jag ska installera ett plugin så säger den att ett piratkopierat serienummer har använts tidigare på denna dator och därför måste man verifiera sitt nya serienummer innan man kan "enabla" sitt plugin. Jag har bara testat med ett plugin ännu. Man kan återaktivera sitt serienummer genom att skicka sitt serienummer till honom så får man en aktiveringskod av honom. Känns lite skumt att skicka iväg sitt betalda serienummer till honom...

Har ni varit med om liknande? Tacksam för snabba svar.

Jo, en fråga till. Hur många datorer kan man installera Lightroom 5 på med sitt serienummer? Jag har student and teacher edition.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Hej!
Jag köpte en begagnad dator i veckan och installerade Lightroom 5 idag. Med en köpt licens. När jag ska installera ett plugin så säger den att ett piratkopierat serienummer har använts tidigare på denna dator och därför måste man verifiera sitt nya serienummer innan man kan "enabla" sitt plugin. Jag har bara testat med ett plugin ännu. Man kan återaktivera sitt serienummer genom att skicka sitt serienummer till honom så får man en aktiveringskod av honom. Känns lite skumt att skicka iväg sitt betalda serienummer till honom...

Har ni varit med om liknande? Tacksam för snabba svar.

Jo, en fråga till. Hur många datorer kan man installera Lightroom 5 på med sitt serienummer? Jag har student and teacher edition.
Utifrån vad du skriver så får jag också en känsla av phising. Hade det varit ett speciellt serienummer för plug-in:et så kunde jag förstå det hela, men inte att ett plug-in skulle hålla koll på Adobes samtliga serienummer och göra en piratjämförelse. Näe, jag tror som du ... låt bli ;)
 

reboot81

Aktiv medlem
Är det Jeffrey som frågar efter ditt serienummer kan du vara lugn!
Jag har mailat honom och fått ett handskrivet mail tillbaka samma dag med upplåsningskod.
Han är en trevlig kille som vill att man ska göra rätt för sig.
 

martin991

Aktiv medlem
Är det Jeffrey som frågar efter ditt serienummer kan du vara lugn!
Jag har mailat honom och fått ett handskrivet mail tillbaka samma dag med upplåsningskod.
Han är en trevlig kille som vill att man ska göra rätt för sig.
Jag är på resande fot nu men ska kolla om det är Jeffrey som gjort det.

Någon som vet hur många datorer man kan installera Lightroom på med ett serienummer?
 
ANNONS