Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Jag tog mig friheten (som moderator) att byta rubriken på den här tråden, eftersom den tillåter alla Sonykameror :)
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Fanns väl ett par tankar med namnet "Alpha över axeln". Dels att det är lite alliteration över det, dels att Sony precis meddelat att hela produktlinjen från nu är Alpha, dels att en "Sony" inte med nödvändighet är en kamera utan kan vara vilken elektronisk mojäng som helst. Men det spelar väl mindre roll för tråden än att vi fortsätter vädra våra kameror :)

Jag fick till sist på vinterdäcken på cykeln, och det blir mycket mindre bilder nu. Dels hinner man inte av cykeln innan ögonblicket eller ljuset är borta, dels är det lite mer tunnelseende. Lite trist.

Idag var det apostlahästar igen, och då går man förbi bilder hela tiden.

ImageUploadedByTapatalk1391182026.912118.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk
 

GunnarW

Aktiv medlem
Först en bild från förmiddagen.
Gratistidningarna förmår fortfarande tränga undan smartphonesurfen, en stund, men här är deras värde över.

Sen har det blivit kväll i förorten och snön faller.
 

Bilagor

FlyerOne

Aktiv medlem
Innan kameran kom på axeln i morse.... (under A7 funderingar....)
Max möter Nex-7 + 24mm i hallen....
(F2,0 / iso400)
Den bilden gillade jag! Urgullig Max-vovve.

Och utvinklingsbar skärm är en gudagåva! Förstår inte hur nån kan klara sig utan detta (åtminstone på någon av sina kameror). :)
 

Znutt

Aktiv medlem
Den bilden gillade jag! Urgullig Max-vovve.

Och utvinklingsbar skärm är en gudagåva! Förstår inte hur nån kan klara sig utan detta (åtminstone på någon av sina kameror). :)
Tack! Han är härligt rolig, bara 6 mån gammal
Vinklingsbar skärm, live view och DMF med sökarförstoring är klart bra vid f 2.0
 

andholmen

Aktiv medlem
Tog med min A7 till jobbet idag. Solen skulle komma fram för första gången på 14 dagar(känns så).
Kl 15 Hände det på vägen hem. Jag var tvungen stanna bilen och ta kort på det. Befinner mig i södra Uppland.
 

Bilagor

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Tråden håller väl inte på att dö? Jag som är så förtjust i den. Här kommer direkt ur kameran en liten vintergäck i vårsol. Med hopp om livet...
 

Bilagor

Makten

Aktiv medlem
Systemkameror i all ära, men när man är ute och cyklar är RX100 en trevlig kamrat. Det var en aning lerigt igår.

DSC00669_2.jpg

Edit: Och halt.

DSC00668.jpg
 

LGNLGN

Aktiv medlem
Bakstycke

Bilden togs för några dagar sedan och i Dalarna, nära Älvdalen.
Saknar solen mycket denna vinter då bilder denna tid på året kan bli mycket bra.
Har inga morderna objektiv till min Nex7 utan använder 40 år gamla Pentax objektiv. Detta med en 35mm f2.0. ISO400 - f8 - 1/250 sec

140204_03_3600.jpg
 
ANNONS